Emla död genom förgiftning??!

Sv: Emla död genom förgiftning??!

Men vad kusligt - en av de drabbade hästarna där hette Embla och denna hette Emla!?

Sprängört låter mer sannolikt än t ex stånds.

ja, sprängört är verkligen en otäck växt.

Den ska visst smaka gott också vilket gör att djuret kan lokas äta av det.

den växer tydligen mest i våtmarker

Sänder ett stort tack till er alla som kommit med tips och råd:laugh:
Otroligt vad många som angagerar sig och dessutom bryr sig om, inta bara hästarna utan även människorna bakom:bow:
Har dessutom fått ett flertal mail och telefonsamtal med många tänkvärda orsaker till Emlas olyckliga slut på detta liv,känns gott i hjärtat att ni finns runtomkring oss!!

Tack :love:

Har nu fått veta att behandlande veterinär konsulterat flera kollegor och de har kommit fram till att de inte längre tror att det var en förgiftning Emla dog av......
Den mest troliga orsaken var en hjärnblödning :crazy:
Varför skall en 1-åring behöva drabbas av något som vore förbehållet gamlingarna:devil:
Vi kommer ju aldrig att få veta den exakta orsaken,men det påstås ju att "allt har en mening"................

Liknande trådar

A
Hästvård Hej alla kunniga och duktiga bukefalister! Jag har haft en väldigt tung vecka och har svårt att se ljuset i tunneln nu... Hoppas på...
Svar
0
· Visningar
737
Senast: annafrida
·
E
Övr. Hund Mamma ringde mej med panik i rösten klockan halv nio i morse. Hon sa till mej att ta mej hem så fort jag bara kunde och köra henne och...
2
Svar
22
· Visningar
2 120
Senast: BeastieBabe
·
Hästvård Hejsan! Jag fick ett mail utav min medryttare idag om att min häst har fruktansvärt ont i kroppen sin. Jag har alltid kollat rygg och...
Svar
11
· Visningar
1 287
Senast: Molin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp
  • Oseriös avel 2023
  • Valp 2025