Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
tACKAR,TACKAR.
Ge hjäpsmma dottern en klapp från mig.
Kanske vore nåt för mammas sto också
Delvis KL
Jag ger min (och mamma ger även sitt kallblod) Chevinal Plus och extra magnesium (BioMag). Jag kompl med Chevinalen för att... det syns på hästen att hon mår bra av det (inte för att hon verkat må dåligt innan) pälsen blir mkt blankar tex. Och magnesium ska ju hjälpa mot stissigheten vilket jag absolut märker på henne! Sen kan man ju diskutera om "stissigheten" kanske i själva verket beror på träningsvärk/spänningar som åtgärdas av magnesiumet.
KL
Har kollat runt lite om undrar om någon har använt sig av Biosynov Complex? Jag tycker det verkar vara en ganska chysst coktail för äldra hästar.
KL
Är det ingen som kan förklara vad man använder MSM till? Jag hittar ingen bra sida om det heller...
Mina får dels 'vanliga mineraler och vitaminer'. Dvs mineral, Fosforbalans, ADE-vitamin och B-vitamin. Vitaminerna så ADE från jul och framåt pga de minskade vitaminvärdena i grovfodret. B-vit vid fällning/sättning.
Fbl får ett magnesium&fosfortillskott istället för fosforbalans. Han har inte brist på magnesium men ligger PRECIS på behovet, och ligger hööögt i kalk, och det kan störa upptaget. Inte märkt ngn större skillnad på honom med lite extra magnesium dock.
I övrigt inget duttande förutom bakteriebalans vid behov för lilla magarna. Fbl fick profeed för magen ett tag, men slutat med det och det 'håller' än.
Tidigare har jag gett, till andra hästar än de jag har nu, örttillskott samt ledtillskott. Och ja jag kan alltid motivera varför jag ger ett tillskott =)
GAv en häst löst salt då den knaprade salsten som hö! Och en annan för att den inte slickade alls på sin saltsten.