Fullblod med föl

Sv: Fullblod med föl

1 liter lusernpellets motsvarar drygt ett halvt kilo hö....

Nej, det blir inte för mkt proteiner, hon BEHÖVER dem ju!

Ja, men jag trodde inte att man kunde ösa på direkt, utan att man skulle vänja henne först vid det. Är det samma med betfor att man bara kan fodra på direkt?

Ja, men jag trodde inte att man kunde ösa på direkt, utan att man skulle vänja henne först vid det. Är det samma med betfor att man bara kan fodra på direkt?

Om man ska börja ge kraftfoder måste man ta det lugnt annars kan det gå helt galet. Men lusern är som andra redan har skrivit grovfoder.

Nej, betforen bör du trappa upp mer försiktigt. Lucernet kan du däremot öka på snabbt med i och med att den är i så akut behov utav mer protein.

Liknande trådar

Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 251
Senast: Roheryn
·
Hästvård Hej! För att göra historian kort så har jag haft mitt sto utlånad på foder i ca 2,5 år till en tjej som tagit föl på mitt sto. Jag har...
Svar
11
· Visningar
1 552
Senast: nexxa
·
Foder & Strö Har precis fått hem mitt fina Pre sto, hon har tappat en hel del muskler och hull efter resan från spanien. Gjorde analys på mitt hö och...
Svar
8
· Visningar
1 798
Senast: Jiovedi
·
Avel Jag har ett sto på 14år som varit dräktig 4gånger. Första gången hon var dräktig var 2014 men då kastade hon så då betäckte man henne...
2
Svar
36
· Visningar
7 315
Senast: Masse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka