Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Hästvård Alla ni som har insulinresistenta hästar, hästar med ämnesomsättningsrubbningar eller de som har fått diagnoserna Equine Metabolic...
Svar
1
· Visningar
818
Senast: Salka9
·
Hästvård Pållan håller på att tappa ALL päls - det bara yr om henne och tar aldrig slut. Hon har de sista dagarna blivit väldigt grinig när man...
Svar
7
· Visningar
1 452
Senast: lillaana
·
M
Hästvård Då har jag då åter fått något att fundera över....hästens bajshögar:o Har aldrig tänkt tanken på att räkna högarna i box och sjukhage...
2
Svar
23
· Visningar
2 592
Senast: brunette
·
C
Hästvård Använder hovfett på min häst i perioder men tycker inte det gör något spec på hovarna mer än att de blir mörkare. Har läst lite om...
Svar
10
· Visningar
1 393
Senast: Canoó
·
C
Hästvård Började ge min häst vetekli för ca en vecka sedan. Tyckte allt gick bra men misstog mig rejälv. Hästens framben blev en massa gallor...
Svar
5
· Visningar
1 445
Senast: Canoó
·
C
Foder & Strö Senast jag köpte foder såg jag priserna på Krafft´s lucern hack..somstigit till nästan 350 kr (!!!) HELT GALET! Vet någon vad det...
2
Svar
32
· Visningar
3 314
Senast: Totola
·
Foder & Strö Pga diverse orsaker så står jag just nu utan annat stråfoder än lucern till fblherrn. Ja förutom det gräs som finns i hagen då, vilket...
2
Svar
26
· Visningar
2 975
Senast: Soffan74
·
S
Hästvård Hej, behöver lite hjälp här! :crazy: Fullblodets vänster bakhov är lite tjock och varmare än höger bak. Ingenting syns i skritt men i...
Svar
4
· Visningar
827
Senast: Elviramax
·
Hästvård Normalt går mina hästar ute långa dagar. Utsläpp någon gång mellan 05 - 08 (beroende på hur jag jobbar), och in 21 - 23 (samma sak där...
2
Svar
22
· Visningar
2 443
Hästvård Min unghäst fastnade i eltråd i slutet av juli förra året. Hon drog upp ända in till benet och grog av tåsträckarna. Konvalescensen har...
Svar
1
· Visningar
655
Senast: zeus
·
Foder & Strö Då var det dags för första gången att låta vallen gå hädan och så i ny, dels har de förhatliga ståndsen hittat den och dels liknar den...
Svar
14
· Visningar
1 858
Senast: lundsbo
·
E
Hästvård Har nyss lagt ett jodopaxomslag på min hästs ena bakben, hon har ett sår (mugg?) långt ner på bakbenet som jag håller på att behandla...
Svar
6
· Visningar
2 778
Senast: Elviramax
·
F
Foder & Strö Ska börja ge hästen linfrö för hennes kolikmage. Har tidigare köpt vanliga småförpackningar på affären och gett tilfälligt, men nu vill...
2
Svar
36
· Visningar
12 121
Senast: lundborg
·
Foder & Strö Är det någon som andvänder det? Hur tycker ni att det funkar isf? Vad är för och nakdelar med de fodret?
Svar
1
· Visningar
782
Senast: Molle__
·
T
Hästvård Hej, Har en jättefin box, byggd i hyvlad grovplank. Golvet är 90% betong, men på ena sidan är det trägolv som löper längs med den...
Svar
6
· Visningar
1 842
Senast: TinkerTant
·
Hästvård Hej! Mitt Varmblodssto på 13 år har mjuka ballar, hon går fortfarande ute dygnet runt och trivs jättebra med det! Hennes hage är inte...
Svar
5
· Visningar
2 881
Senast: fruxolisa
·
Hästvård Jag får hastigt och lustigt hem mitt sto igen. Hon blev inte dräktig och ska därför sättas igång och bli riden. Jag får även hem en ny...
Svar
10
· Visningar
1 049
Senast: susanne
·
K
Hästvård Jag blev lite chockad idag när hovis sa att min häst har en utläkt hovböld och frågade om hästen vart halt nyss men de har han ju inte...
Svar
6
· Visningar
901
Senast: hillevie
·
A
Hästvård vad gör man med en 3 åring som har tendens till krubbitning ?? finns de chans att bryta detta beteende innan de blir en ovana? Någon...
2
Svar
28
· Visningar
2 611
Senast: freddan
·
F
Hästvård Ja precis, vad gör man om hästen blir huggormsbiten ? Vad gör man, ja man tar väll ut vetrinären men vad gör han poch vad kan hända...
Svar
1
· Visningar
1 073
Senast: lyckobubblor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31