Hur mkt lucern törs man ge?

Sv: Hur mkt lucern törs man ge?

Men det måste väl finnas någon gård i närheten med kor eller nåt som fodrar med ensilage?
Åk dit varannan dag ock köp. Det gjorde jag till min ena som inte ville ha hö (hösilage hade vi i storbal på vintern då o hö på sommaren). Nu för tiden har vi småbal hösilage på sommaren :rofl: och storbal på vintern.

Lyrik - tunafoder har varit min lev lääänge. De har Hartogs lucern, och det är alltså där jag köpt min Hartoglucern han inte tycker om.

Lundsbo - Mja, det finns en del bönder, men då blir det samma sak om jag köper hö av grannen, helt oabanlyserat.

Nu har jag dock fixat så jag imorgon kan åka och hämta silage där jag ska få levererat från sen. Dryga 10 mil enkel väg men vad gör man.. Måste bara fixa en medhjälpare eller försöka bli Hulken ;)

Ok. Är deras lusern bra? Står inget vad det är för märke på hemsidan, bara pris. Beställde hem både strå och pellets. Om inte kräsna herrn äter det, får jag sälja det vidare till mina kompisar med icke kräsna kusar...;)

Tja, beror ju vad man menar med bra?

Är lucen, havregräs och klöver. Samt melass och olja.

Energi 10,5 MJ/kg foder
8,2% smältbart råprotein
12 gr Ca
3,1 gr P
3 gr Mg
0,3 mg selen

Lägre än Kraffts?:confused:
Med skithöet i stallet och troligen skitvärden på nya höet:mad: så behöver ju svårfödda gammelman ha MKT protein...
I värsta fall, om inte det passar herrn i smaken, får jag väl sälja det till mina kompisar. Har 2 kompisar med svårfödda pållar, som inte är kräsna.

Hartog 10.5 MJ, 8,2% srp.INte riktigt hunnit översätta det, men andel råprotein är 15% hos krafft och 12% hos Hartog, så lägre protein hursom hos Hartog.

Krafft 8.5 MJ, 105 gr SRP.

Du kanske skulle kollat upp vad det var för märke innan du beställde?

Blev tyvärr tvungen att beställa snabbt i fre.
De skulle höja priset på spånet from 15/9.:(
Kan ju sälja det till pållens stallkompis, hblvalacken.

Liknande trådar

Foder & Strö Min häst må vara en Islandshäst på pappret, men i verkligheten verkar jag ha köpt mig ett fullblod. Hästen är extremt svårfödd. Dessutom...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
9 321
Senast: ufot
·
Foder & Strö Fick hem min 25 år gamla valack. Han har tappat vikt :( Överlinjen saknas så gott som helt. Han är insjunken vid manken, har inga "lår"...
2
Svar
22
· Visningar
3 806
Senast: a1agnlju
·
Hästhantering Jag har för 3 mån sen köpt min första egna häst, ett 8-årigt sto, polsk import (polsk angloarab). Jag har hållt på med många hästar med...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
16 925
Foder & Strö Jag skaffade häst för ett halvår sedan och har lite bryderier i mitt stall. Jag har aldrig haft häst innan, men även de som har stallet...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 208

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• *Ulvlek* Ronja Rövardotter
  • Vad läser du just nu?
  • Årets matbluff

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat