Hovslagare *suck*

Sv: Hovslagare *suck*

Säger som du...Jag skulle så absolut ha gjort något, så fort första sparken på magen satt där!:devil:

Hade aldrig låtit honom få fortsätta, sen hade han naturligtvis inte fått en spänn av mej! Jag hade också talat om för honom hur illa till han ligger efter det där.

Men men...vi är alla olika:D

En skicklig yrkesman avbryter allt arbete så snart man upptäcker att hästen besitter en skada som gör att den uppvisar smärta i samband med skoning/verkning.

Då slipper man denna typ av *suck*

Jaa.. men tyvärr har vi inte så många skickliga yrkesmän i landet som det verkar :(

När jag berättade om mina erfarenheter av hovisar för vår nya hovis så trodde han knappt sina öron. Han kunde inte tro att det finns hovisar som inte kan skilja på fräckhet och rädsla... Han tyckte att det tillhörde yrket. *suck* Hade jag vetat att det fanns såna hovisar här nere hade jag flyttat ner för länge sedan :idea::love:

Du måste förstå att vi är många som råkar ut för dessa mindre skickliga "yrkesmän", svårt för dig att föreställa dig säkert, men tro mig, det finns såååå många :(

Åh jisses vilken otrevlig historia det där var :eek::mad:

Jag har aldrig ens hört talas om en hovslagare som visat ett sådant beteénde, så jag kan lätt föreställa mig din handlingsförlamning vid tidpunkten. Det låter kanske märkligt att inte agera när man får vara med om ngt dyligt, men hela situationen är ju bara så bizzarr att det inte är underligt att man inte vet hur man skall hantera det.

Dock så tycker jag nog att nu när du fått "sova på saken", bör påtala detta för hovslagaren ifråga och utifrån dennes bemötande av din kritik sedan gå vidare med lämplig åtgärd. Att låta det passera helt utan repressalier vore orätt mot din häst tycker iaf jag.

Nu verkar det iaf som om pålle verkar komma över den otäcka händelsen, och det är ju jättebra. Men förmodligen kommer det alltid att sitta i, åtminstone en smula, så att ladda med ett rejält tålamod är nog inte en dum idé...

*KL*
Nu har jag en helt underbar hovis :love: men så har det inte alltid varit. Hovis som skodde förut var mkt duktig och gjorde alltid ett nogrannt jobb, men attityden till hästarna var det värre med....
Exempel : mina hästar har alltid vart snälla att sko (unghästarna kan rycka lite men inte ovanligt mkt) Såfort hästarna andades i stort sett fick dom en spark i magen, träklubba i magen, vassa delen av raspen i magen. Skrik och gap : "din jävla fitta", "Kuken", "kärringjävel" + mkt annat.
Höjden var när jag frågade om h*n hade något tips på skoning till en relativt sulöm häst, vad ska man göra?
Hovis svar : Jag vet inte, SKJUT den!
:eek::eek:
När jag upplyste hovis om att jag inte var intresserad av fortsatt samarbete vart denna skitsur och har sedan dess snackat en hel del skit om mig och mina hästar som jag hört ryktesvägen.

Liknande trådar

Hästvård Hovslagaren var här igår. Han hade sin praktikant med som varit med ett par gånger förr. Hen går sista terminen på...
Svar
11
· Visningar
718
Senast: Lutten
·
Hästhantering Precis som rubriken säger har jag en häst som är svår/jobbig att sko. Jag vet varför - en hovslagare har varit dum mot honom en gång -...
2
Svar
29
· Visningar
2 911
Senast: Askur2017
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 818
Hästvård Hejsan, Min häst tror jag har sträckt sig men behöver lite rådgivning. Hon stog i en väldigt isig hage (vi har spärrat av den delen när...
2
Svar
20
· Visningar
1 721
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka