Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

H
Hästvård Har sökt i många trådar men har inte hittat något som passar på min häst. Han har cirka 10 knutor på vardera sidan, på exakt samma...
Svar
4
· Visningar
850
Senast: hästig
·
K
Hästvård Jag undrar hur "lätt" det är att få en häst utdömd? Jag har varit inne på klinik 4 gånger för kotledsinflammation på tre ben, dock har...
Svar
11
· Visningar
1 427
Senast: Sar
·
Foder & Strö behöver hjälp fort , sitter och kolla foderstat och ska räkna ut hur mycket min häst behöver , men vet inte vad förkortningarna stå för...
Svar
1
· Visningar
716
Senast: MonteRose
·
Hästvård Nu när det pendlar mellan 5 på natten till 15 på dagen har hästen ett 150 g fodrat regntäcke på sig, går ute dygnet runt fortfarande...
2
Svar
31
· Visningar
2 985
Senast: Equi
·
Hästvård Min tanke var att eftersom jag har haft svårt att få tag i tillräcklig mängd hö, komplettera med hösilage (som var MKT lättare att få...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 056
Senast: therezehansson
·
A
Foder & Strö Energibehov 57,15 MJ Foderstaten innehåller 61,8MJ har försökt räkna lite själv, för skojs skull. och...
Svar
6
· Visningar
1 001
Senast: Tuvisen
·
Foder & Strö Har fått analysen på vårt hösilage och räknat ut en bra giva. Problemet är bara att andelen smältbart råprotein/MJ är högt (8.6) vilket...
Svar
9
· Visningar
1 269
Senast: Tuvisen
·
Foder & Strö Vilka olika färdigfoder har vi som tillverkas i Sverige egentligen? Kan bara komma på Krafft och Åsebro, finns det fler?
Svar
10
· Visningar
1 117
Senast: a_c72
·
Hästvård min brorsdotter fick hem sin första ponny i veckan, en jättetrevlig liten b-ponny. hästen har bara stått hos förra ägaren då dottern...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
17 106
Senast: axel
·
E
Hästvård Med anledning av svårläkt sår på min hästs ena balle på bakbenet tänkte jag prova att lägga ett galoppbandage istället för ett helt...
Svar
11
· Visningar
7 800
Senast: Apollo 13
·
S
Foder & Strö Vad kan hända om en häst kommer åt en sån där viltslicksten med koppar i? Är det farligt för dem?
Svar
10
· Visningar
1 527
Senast: HelenaHandberg
·
Hästvård Har gått i "klippa-tankar" ganska länge nu då damen min blir väldigt svettig när hon rids hårt. För tillfället så fäller hon ganska...
Svar
5
· Visningar
848
Senast: Wilden
·
Hästvård 2 ggr under sommaren har jag fått ge min valack ventepullmin + Fabrol sista gången fick han även sulfa .Han bukandades kraftigt Han...
Svar
17
· Visningar
1 379
Senast: TantEster
·
E
Hästvård Jag är säker på att det finns någon/några här som har bra tips om hur man kan få bort kåda på hästen. Har en unghäst som ska säljas och...
Svar
3
· Visningar
833
Senast: Tinen
·
E
Hästvård :)hejsan på er har en liten fråga har ett av mina ston nu detta som gäller ett varmblod på 10 år varje sep till april så blir hon...
Svar
11
· Visningar
2 839
Senast: elkis
·
K
Hästvård Jag undrar hur länge en frisk häst med bra hull och bra med muskler som inte är känslig klarar av ihållande ösregn innan den börjar...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 031
Senast: Quiss
·
E
Hästvård Efter en tids "orenhet" så åkte vi till vet med mitt 5åriga arabsto. Hon har inte varit halt utan bara sett lite oren ut, kort i steget...
Svar
8
· Visningar
2 287
Senast: TantEster
·
D
Hästvård Idag när jag var på hoppträning så tyckte tränaren att min häst inte gick rent, det visade sig direkt i traven och han tyckte det var...
Svar
4
· Visningar
869
Senast: mctucker
·
Foder & Strö Jag sitter och funderar lite. Jag har en fjordvalack på 10 år som ja bara skogsrider. Just nu får han inge kraftfoder alls bara gräs...
2
Svar
27
· Visningar
2 170
D
Foder & Strö Nu när det börjar bli höst och gräset bli lite dåligare, blir ju självklart min ponny lite extra hungrig som alla andra ponnisar. MEN...
Svar
2
· Visningar
703
Senast: diskho
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka