• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Djur92
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 737
D

Djur92

hej jag har en fråga:D

Om hästen har ett fleecetäcke under regntäcket när det regnar och regntäcket börjar läcka gör fleecetäcket då så att hästen inte blir blöt ändå eller blir fleecen blöt oxå?

Sv: Täcken

Om regntäcket läcker så blir täcket under blött, fleece blir blött igenom.

Bara lite väta står fleecen emot, men det är lite och kort stund. Så läcker täcket blir hästen blöt, fleecen släpper igenom fukt åt båda håll, dvs även ner mot hästen.

Hästen blir blöt och säkerligen kall. Isåfall är ylle bättre, det värmer även när det är blött nämligen.

Fleceen blir inte lika kallt som andra täcken. Ylle är också bra om det blir blöt under täcket. Allra bäst om det inte läcker i genom alls.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Jag har några frågor angående foder. Min häst har varit på träning och skall börja utfodras med hel havre och betfor samt protein...
Svar
13
· Visningar
807
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna... 2
Svar
23
· Visningar
2 607
Senast: Stergo
·
Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
966
Senast: TantAgda
·
Hästvård Hej buke! Jag är här och läser ofta men har aldrig postat en tråd tidigare, men har ni hamnat i problem med stallägare och ber om ert...
Svar
13
· Visningar
1 275
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Finns det travare av den lugnare sorten?
  • Ny på Buke
  • WE-tråden
Tillbaka