Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Jag körde igår in min ettåring till djursjukhuset då han visade kraftiga koliksymptom på betet. Han fick stanna för utredning och...
Svar
17
· Visningar
1 400
Senast: moiran
·
Hästvård arg. kom på att det snart börjar vara dax att sko hästen igen. men med vad. skall jag sko med broddar nu (gör ej att skruva i...
2
Svar
29
· Visningar
2 200
Senast: bollen__
·
F
Foder & Strö Hej, en snabb fråga. Hur länge håller Betfor? Jag öppnade en säck i slutet av maj, början av juni. Tog endast några mått. Har...
Svar
1
· Visningar
815
Senast: Ylva86
·
G
Hästvård En osannolik olycka inträffade för några minuter sen - mitt fullblod gick omkull rakt över en ponny som bröt vänster bakben! Sånt händer...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
16 045
Senast: bollen__
·
Foder & Strö Är det någon här som ger olja till sin häst? Hur mycket ger ni? Vilken olja är bäst? (raps-, majs- solros-, eller annan olja? Några...
2
Svar
22
· Visningar
3 561
Hästvård Fins det någon här inne på buke som har opererat en krubbitare eller har annan erfarenhet ang denna operation? mvh
Svar
8
· Visningar
1 092
Senast: skuggi
·
Foder & Strö Har hittat ett färdigfoder som har johannesört i sig. Varför har man det? Kan inte det ge problem? Det är dessutom i ett foder som är...
2
Svar
22
· Visningar
4 054
Foder & Strö Ja nu vill jag se alla hemmagjorda lunch boxar eller lunch grindar=) Är sugen på att skaffa en och snickra ihop en och vill ha tips...
Svar
1
· Visningar
699
Senast: Niela
·
G
Hästvård Har en fölunge som är sjuk, på ett lite ospecifikt sätt. Har lite höjd temp emellanåt, men ingen direkt feber. Blir som drogad när hon...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 633
Senast: Gisburne
·
Foder & Strö Jag behöver ett energitätt kraftfoder då jag har en unghäst som mest leker med maten så jag vill inte ge för stora mängder utan kunna ge...
Svar
3
· Visningar
1 046
Senast: Bialitt
·
Foder & Strö Satt och tittade på hästarna ute i hagen en stund idag. Det slog mig att ponnyn äter precis hela tiden, medan de andra hästarna går runt...
Svar
6
· Visningar
819
B
Foder & Strö Det är frågan. Jag hade först kraffts lucern men nu kvarnbyfoders. Kraffts lucernpellets är ju gigantiska jämfört med kvarnbyfoders...
Svar
18
· Visningar
2 694
Senast: Elshaya
·
N
Hästvård Ska efter nyår få hem min poa eller ja den är inte min ännu men vi ska köpa den så... Iallafall så är hon krubbitare, mina funderingar...
Svar
7
· Visningar
1 018
Senast: settis
·
Hästvård Kort förklarat. En av mina vänner har för 3 månader sedan köpt en ny häst, en vbl-valack. När man ska trava så fattar han lugn galopp...
Svar
9
· Visningar
880
I
Foder & Strö Jag har precis köpt nytt hö för ca. 4-5 månader framåt, för 2.50 kronor kilot. det verkar vara kanon kvalité och alla hästarna i stallet...
Svar
17
· Visningar
1 843
Senast: isabeeelle_
·
Hästvård Funderat på detta ett tag :) Jag rider just nu en valack som alltid efter man ridit e kissenödig och fäller ut snoppen och då ser man...
2
Svar
22
· Visningar
3 435
P
Foder & Strö Hur mycket hö och får de något kraftfoder? Jag är lite grön på dethär med foder och ska ta hjälp av kunnigt folk då det blir dags...
2
Svar
20
· Visningar
8 642
Senast: Pews_med_Sudden
·
Foder & Strö Någon som använder Granngårdens havre fria musli?? Bra eller dålig? För eller nackdelar??
Svar
8
· Visningar
1 350
Senast: amandahellstrom
·
N
Hästvård Vem är det som raspar hästens tänder, är det veterinären? och vad kostar det ungefär? Och om jag nu inte fattat allt fel visst ska det...
2
Svar
29
· Visningar
3 074
Senast: Equi
·
Hästvård jag har en fyra årig valack som ofta vilar sina bakben.. dock mest det högra.. ingen hälta,ingen värme eller puls...har ni oxå hästar...
2
Svar
26
· Visningar
15 595
Senast: klabbarparn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka