vad äter era d-ponnyer??

Sv: vad äter era d-ponnyer??

Hur mycket hö och får de något kraftfoder?

Jag är lite grön på dethär med foder och ska ta hjälp av kunnigt folk då det blir dags att välja foder åt ponnyn, men vore kul att veta ungefär vad folk ger sina ponnyer och såklart hur mycket de rör på sig!:)

Min fullblodsarab i stl maxad d-ponny får:
8,5 kg hö
3 dl proteinpellets
1kg vetekli
b-vitamin
KRAFFT miner blå 150gr
3-5dl betfor

Han rids 6 dagar i veckan ganska så ordentligt. Han är visserligen rund om magen (bukmage vanlig bland araber) men har för övrigt lite svårt att lägga på sig så jag ska nog fylla ut med ca 2 dl olja också per dag.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 153
Foder & Strö Hej. Vi har en ponny på 15 år . Vi är lite osäkra på hur mycket vi ska ge till han hö. Dom får fri tillgång till hösilage i hagen. Sen...
Svar
12
· Visningar
746
Senast: matson
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 085
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hur ser era hästars dagar ut vad gäller fodertider och upplägg? Det är januari, kallt och vi har haft kolikkänning i stallet. Tankarna...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
3 940
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka