Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Ja, vi har ingen analys på vårt hö MEN jag hoppas att få svar iallafall. Vill inte diskutera om någon analys heller. Och jag hoppas det...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 353
H
Hästvård Kan det finnas samband mellan hur mjuk boxbädd en häst har och hur bra den presterar eller hur bra hållbarheten är i exv...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 569
Senast: Helan
·
Foder & Strö Jag har läst i andra trådar här på forumet att äldre klöverplantor lagrar stärkelse på vintern. Denna sommar är det ju inte lätt att få...
Svar
3
· Visningar
1 007
M
Hästvård För vår del är jag förtillfället glad över att vår lilla ponny sätter päls så som en normal pålle gör men nu är vi ju inte som många...
Svar
6
· Visningar
947
Senast: Invinciblestables
·
S
Hästvård Min häst har väldigt tunn man och i stort sett ingen pannlugg alls. I vintras var det bättre men under sommaren har den tunnats ut. Kan...
Svar
1
· Visningar
734
Senast: skwaller
·
Hästvård Kan en distriktsveterinär dömma ut en häst, eller måste det ske på en klinik?
Svar
2
· Visningar
836
Senast: rare
·
Hästvård Varför opereras inte spatt längre (eller jag har iaf inte hört att man opererar)? Våran förra häst opererades för spatt som 17 åring...
Svar
4
· Visningar
1 714
Senast: oxo
·
Foder & Strö Kanske inte får skriva ut företagsnamnet men jag testar. Vet att de har billig betfor på citygross, men har någon koll på övriga...
Svar
19
· Visningar
10 058
Senast: arabia
·
T
Hästvård Igår när jag tog in min häst, fick hon en näve hö, hon hann ta en tugga sen började hon först grimasera sen började det rinna slem ur...
Svar
6
· Visningar
1 368
Hästvård Hej! Jag tänkte kolla med er hur ni resonerar. Jag tänkte bada Amazing till helgen vid mån av väder! Dags att bada av henne...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
7 966
F
Foder & Strö Visst räknas lusernpellets också som grovfoder? Betyder det att man liksom med hacklusern kan ge stora mängder per gång tillsammans med...
Svar
16
· Visningar
2 223
Senast: BeastieBabe
·
Hästvård I stallet där jag står finns en häst som har lite skum form på hoven kan jag tycka.. undrar om det kan vara rätt eller fel? Om man...
Svar
1
· Visningar
925
Senast: Gretha
·
Hästvård jag köpte min lilla spender för två och ett halvt år sen. Min tanke var att behålla honom som hingst för att se hur det gick. I...
2
Svar
31
· Visningar
2 291
Senast: Gisburne
·
G
Hästvård jag har ett vbl sto på 24½ år som är halt vä bak i trav...tog ut veterinären och hon sa att det såg ut som spatt i båda bak....har...
Svar
15
· Visningar
1 206
Senast: ellan84
·
Foder & Strö vilka här ger b-vitamin till sina hästar? de foderrådgivare jag har pratat med, bla på SLU säger att det är onödigt att ge eftersom...
Svar
18
· Visningar
1 679
G
Hästvård Min häst är halt...orsak-ingen som vet! Jag har inte haft råd att ta hem någon veterinär. Hon haltar bara lite lätt i trav speciellt...
2
Svar
28
· Visningar
2 666
Senast: Diana_F84
·
Hästvård Jag ska in med min pålle till ATG på måndag, se tråd, kan detta hända? Nu i dag så hade pållen såklart som aldrig gör det annars tappat...
Svar
1
· Visningar
747
M
Hästvård hej är det nån som har erfarenhet av hästar med gomspalt.. hur dom blev som vuxsna ...om dom snorade mindre eller inte å hur dom funkar...
Svar
8
· Visningar
4 914
Senast: Minnaa
·
M
Hästvård För 5 veckor sedan fick min häst diagnosen hovledsinflammation. Då kändes det som om mycket rasade i mitt liv. På toppen av det så hade...
Svar
5
· Visningar
3 597
Hästvård Har lite funderingar. Träffade på en häst som sas var plattfot på båda fram. Äg. sa följande: Den ömmar när den går på grusvägar med...
2
Svar
22
· Visningar
4 857
Senast: Jate Volim
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka