foderfråga UTAN analys

Sv: foderfråga UTAN analys

Jag hade inte borrat i balarna. Om de kommer från olika ställen så blir man ju inte klokare av det. Om du nu ska göra det så finns det speciell plast. Vi köpte det på granngården en gång. Denna hösten är det kris för vår del. Jag kommer att få lappa ihop det (av olika anledningar). Då får det bli delvis utan analys. Ibland stämmer inte verkligheten överrens med det man vill. Jag gör då så att jag ger en del lusern som jag vet värdet på.
Då kan jag tycka att klövern måste vara mkt värre för din del. Men det är kanske inte lika farligt om den är ensilerad/torkad?

är typ så jag tänker oxå, protein och mineralena först och att Ca/P kvoten stämmer. sedan om hästen får för mkt energi enligt tabellen struntar jag i så länge inte hästen blir tjock och blir hästen tjock får man väl i första hand försöka rida mer!

Jag har försökt läsa igenom tråden, men är alldeles för trött fortfarande. ;)

Jag har en het dam som kommer utfodras med betfor, harmoni (ett musli utan havre), mineraler och vitaminer.

har tidigare bara gått på betfor och salsa basmusli, eller kafft grund/hippo bas.

så egentligen vet jag ju inte hur det kommer att fungera, men jag kan uppdatera dig längre fram ;)

ta analys på höet, skicka det till Krafft foderrådgivning och få en RIKTIG foderstat uträknad. .

Hmmmm, om jag skulle få en foderstat uträknad åt mig så skulle jag nog hellre välja från någon oberoende, någon som inte gärna vill "pracka" på mig deras foder. :)

Har en väninna som fick en helt knäpp foderstat uträknad åt sig av Krafft.

Hmmmm, om jag skulle få en foderstat uträknad åt mig så skulle jag nog hellre välja från någon oberoende, någon som inte gärna vill "pracka" på mig deras foder. :)

Har en väninna som fick en helt knäpp foderstat uträknad åt sig av Krafft.

Jag håller helt med dig.
Jag har inte ngt större förtroende för Krafft. Jag har läst deras broshyrer (stavning?). Ibland köper jag av deras produkter ändå eftersom de är lätta att få tag på. Det är säkert inte ngt fel på dem. Men det kan finnas andra alternativ. Dessutom gillar jag inte färdigfoder.

Jag förstår inte heller vad det skulle vara för riktigt med deras foderanalys.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Har läst spaltmeter här på forumet och sett att det finns mycket kunniga människor och bra tips! Känner mig ändå vilsen i denna...
Svar
9
· Visningar
2 706
Senast: axel
·
Hästvård Vi börjar med klådan har haft min islänning i 3 veckor och för nån dag sen såg jag att han är som mjällig under manen på ett...
Svar
12
· Visningar
1 468
Senast: solhattar
·
S
Foder & Strö Nu vänder jag mig till buke igen. Jag känner att det är ngt som inte står rätt till. Han gick på fri tillgång för i november/december...
Svar
7
· Visningar
1 692
Senast: smultronfot
·
M
Foder & Strö Har en pålle som alltid varit väldigt lätt född. :rofl: Men för 2 månader sendan blev hon halt, fick vila 2 veckor, på en gång...
Svar
3
· Visningar
936
Senast: Maija
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka