Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Hej hej!! :laugh: Undrar vad alla betalar för sitt foder/mån, och då syftar jag på hö/hösilage och ngn slags kraft/havre. Vore toppen...
Svar
8
· Visningar
1 019
Senast: Elisha
·
C
Hästvård hej jag har en ny häst som hete kissMe de gennes, och han har mugg i haserna men hur vet man om han har det på kroppen också? han har...
Svar
18
· Visningar
1 715
Senast: Chanel_in_my_heart
·
A
Hästvård Usch... fick beskedet idag att min systers pålle troligen inte kommer att bli helt återställd efter att vi upptäckte han hade grov...
Svar
4
· Visningar
745
Senast: alke_
·
L
Hästvård Grannen till min syster har 2 hästar..en ponny och ett halvblod..De hästarna mår verkligen inget vidare..De går ute dygnet runt utan...
2
Svar
23
· Visningar
2 179
Senast: lighty
·
Hästvård Jag har nog aldrig varit med om att det är så förbannat mkt mygg i området som nu. Pållan är knottrig över hela kroppen och kommer för...
Svar
16
· Visningar
1 340
Senast: Antiqua
·
E
Hästvård Jag behöver få lite klarhet i detta med alger. Min häst har ätit olika slags alger och örter för sin hosta under vårarna. Nu är hon...
Svar
3
· Visningar
1 126
Senast: Tacitus
·
Foder & Strö Jag behöver hjälp med att "läsa" vår analys!! Tycker den var fattig på innehåll... Så här stod det: Torrsubstans:63% Smätbar...
Svar
5
· Visningar
889
Senast: valentine
·
P
Foder & Strö Tar tacksamt emot synpunkter... Torrsubstans 84 % Smb råprotein 53 g/kg foder Energi 9,0 MJ/kg foder Kalcium Ca 2,0...
Svar
4
· Visningar
862
Senast: Tuvisen
·
Foder & Strö Jag funderar på att lägga till lite Lucern i damens foder nu i vinter (när det ordinarie fodret är invant igen, hon får ej kraftfoder på...
Svar
1
· Visningar
687
·
T
Foder & Strö Hösilaget jag köpt var analyserat men provpåsen hade gått sönder vid ankomst till labbet så det gick inte att få fram torrhalten. Jag...
Svar
6
· Visningar
4 027
Senast: Thora
·
Hästvård Till att börja med: det gäller inte min häst utan kompis, veterinär har varit ute och undersökt. Jag har inte själv sett hästen, men...
2
Svar
24
· Visningar
2 822
Senast: Werze
·
S
Hästvård Var på kliniken med pållan i tisdags, o nu är hon tillbaka i sjukhagen.. Bakgrundsinfo: Har haft mitt nu 15åriga sto i 5 år, har...
Svar
6
· Visningar
952
·
F
Foder & Strö Som rubriken lyder: Hur mycket foder räknat i kg kan man ge som max på en och samma gång utan att det blir skadligt till ett halvblod på...
Svar
1
· Visningar
908
Senast: ako
·
Hästvård vad anser du att det är för typ av bett? Hade ute tandläkaren i stallet igår och dom flesta hästar som han kollade på hade...
2
Svar
21
· Visningar
2 815
Senast: klabbarparn
·
Foder & Strö Vill köpa fodermorötter till min häst:banana: men det verkar vara svårt att få tag på en stor säck med sådana. Blir lite dyrt att köpa...
Svar
6
· Visningar
1 289
Senast: arabia
·
Foder & Strö Vad är egentligen skillnaden mellan hackat strå och pellets? Vad gör att man väljer det ena istället för det andra sas? Innehåller det...
Svar
6
· Visningar
1 247
Senast: bollen__
·
Foder & Strö Våran shettisvallack på sjutton fick nyligen svår förstoppning långt bak i tarmen.. Saken är den att vi inte vet riktigt vad som...
2
Svar
35
· Visningar
2 914
Senast: MonteRose
·
Hästvård Behöver hjälp med att bestämma vad detta är för en växt! har kollat virtuella floran samt min egen florabok men icke... Bör vara en...
Svar
5
· Visningar
1 015
Senast: true_blue
·
Foder & Strö Havre ingår i min stallhyra, så de flesta hästar i stallet får det. Förvaras i en stor silo, och krossas vid behov. Jag har dock...
Svar
3
· Visningar
2 046
Senast: Roheryn
·
B
Foder & Strö Nu behöver jag lite råd från er som är duktiga på foder:bump::bow:! Jag ska köpa hö från en (för mig) ny leverantör i år. Han köper...
Svar
5
· Visningar
926
Senast: BertaLotta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka