Sv: Vanvård?

Nåja...TS undrade faktiskt hur h*n skulle gå tillväga också, inte sant?

Mycket barnsligt avslut på ditt inlägg...:grin:

Finns det gräs i hagen ?
Beroende på var i landet man håller hus så pågår faktiskt betessäsongen för häst 1-2 månder till !

Finns det inget gräs så måste hästarna erbjudas tillgång till hö/silage... och vatten ska dom ha minst 2ggr per dag.

Under vintern så får hästar gå ute 16 timmar i sträck om dom får grovfoder och vattnas 2 ggr per dag.

Är du säker på att situationen är så illa som du tror ?

Finns det gräs i hagen ?
Beroende på var i landet man håller hus så pågår faktiskt betessäsongen för häst 1-2 månder till !

Finns det inget gräs så måste hästarna erbjudas tillgång till hö/silage... och vatten ska dom ha minst 2ggr per dag.

Under vintern så får hästar gå ute 16 timmar i sträck om dom får grovfoder och vattnas 2 ggr per dag.

Är du säker på att situationen är så illa som du tror ?

de har gått i de små hagarna hela tiden så det lilla gräs som en gång var är nu upptrampat å knappt ätbart...där är ju knappast tillräckligt för 2 hästar som går dygnet runt..
å de är ute utan skydd hela vintern..har väldigt lite vatten och tunnan är alldeles algbeklädd...

listan kan göras låång:cry:
så ja..ja e nog ganska säker på att de är så pass illa...så ja ska prata med deras hyresvärd oxå å sen ska ja anmäla...fixar inte att se hästarna ha det såhär längre:cry:

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 823
Hästvård Min häst är halt sedan i februari och vet har bedömt att det i princip inte finns något att göra. Jag är så kluven i hur jag ska göra...
2
Svar
27
· Visningar
5 280
Senast: mackan
·
L
Hästvård Hej! Tänkte höra om någon kan ha några funderingar angående något min ponny fått på insidan av bakbenen.. Det började med att jag...
Svar
5
· Visningar
3 720
Senast: Lurvig
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt var jag borde lägga denna tråd, tänkte på Hästvård först, men då det egentligen handlar mer om vårt (människornas)...
Svar
10
· Visningar
2 656
Senast: vildros
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka