Bada hästen i kallt vatten?! :O

Sv: Bada hästen i kallt vatten?! :O

Hade detta problemt tidigare oxså. Brukade passa på soliga dagar, fyllde hinkar, bar ut och ställde mot stallväggen i solen. Vattnet blev iallfall lite ljummet och man slapp känna sig elak för att man badar dem i kallvatten. Annars är vattenkokaren ett bra tips, funkar utmärkt. Men förbered med måååånga hinkar.

/B

Alltså...jag skulle ju aldrig i livet få för mig att, om det är kyligt ute, låta bli att ta på mig en tröja efter ett träningspass. Lika lite skulle jag duscha mig själv i kallt vatten efter ansträning, varför ska man då göra detta med hästarna? Att man ska gå hästen torr håller jag med om.

Efter varje hårt träningspass så masserar jag rygg + rumpa med liniment och strechar. Är det kallt skrittar jag fram och av med ett täcke på. Tycker det låter helt galet att bada hästen kallt efter ansträngning. Du har säkert rätt, men jag skulel aldrig göra så.

Alltså...jag skulle ju aldrig i livet få för mig att, om det är kyligt ute, låta bli att ta på mig en tröja efter ett träningspass. Lika lite skulle jag duscha mig själv i kallt vatten efter ansträning, varför ska man då göra detta med hästarna? Att man ska gå hästen torr håller jag med om.

Efter varje hårt träningspass så masserar jag rygg + rumpa med liniment och strechar. Är det kallt skrittar jag fram och av med ett täcke på. Tycker det låter helt galet att bada hästen kallt efter ansträngning. Du har säkert rätt, men jag skulel aldrig göra så.

Pja, du får väl fråga FT ryttarna :angel:

Finns inget som talar för att det skulle vara skadligt. Däremot är det klart positivt om man överansträngt muskler eller senor.
PL

Precis som med oss då:grin:

Fattar inte varför de flesta stallarna på 2000-talet inte ens har en liten varmvattenberedare:cool: Förmodar att alla har det hemma.:devil:

Precis som med oss då:grin:

Fattar inte varför de flesta stallarna på 2000-talet inte ens har en liten varmvattenberedare:cool: Förmodar att alla har det hemma.:devil:

Ja jag tycker också att detta stället kan ha det! Men nu är detta bara bete och stallet vi ska stå i snart har som tur är varmvatten! :D:D Även om detta kanske är sista schampotvätten för i år :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 609
Senast: Ceta
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 655
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 757
Senast: lizzie
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 381
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka