Deras fel?

Sv: Deras fel?

Jag vet inte riktigt hur det förhåller sig, finns det fler än en som hörde dem erkänna? Blir lätt att ord står mot ord och det är ju tyvärr inte ovanligt att om det kommer så slångt som till tingsrätten att de sedan nekar. :mad:

*kl*

Tycker det är konstigt att det las ner. Jag anmälde en person pga att hon hade "snott" min ena sadel. Personen hade fått låna den men vägrade sen att lämna tillbaka den. Det tycker man ju är en fis i rymden mot det här och det las inte ner.

Vissa ggr kan väl vet se på ett ungefär när en skada uppkom. är den väldigt "färsk" så måste det ju kunna påvisas att det var tjuvridningen som orsakade det om inte du själv har ridit.
Och då är det ju djurplågeri om inte annat skadegörelse.

Konstigt!
Fast det är ju säkert skillnad på stöld och "lån av häst".
Hade de tagit hästarna och ställt utanför sitt hus hade det säkert inte lagts ner.

Tyvärr är det ju svårt att veta när skadan uppkom då hon inte fått röra på sig pga frakturen.
Så den KAN ha kommit i samband med frakturen, eller så har den kommit av deras ridning.
Vi vet ju inte ens vad det är för skada och var den sitter än så. :crazy:

jo fast mitt räknades inte som stöld eftersom jag själv hade gett personen den. Räknades typ som egenmäktigt eller nåt sånt.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 248
Senast: Red_Chili
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 551
Senast: Freazer
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 364
Senast: Ridinglady
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 811
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka