Deras fel?

Sv: Deras fel?

Jag vet inte riktigt hur det förhåller sig, finns det fler än en som hörde dem erkänna? Blir lätt att ord står mot ord och det är ju tyvärr inte ovanligt att om det kommer så slångt som till tingsrätten att de sedan nekar. :mad:

*kl*

Tycker det är konstigt att det las ner. Jag anmälde en person pga att hon hade "snott" min ena sadel. Personen hade fått låna den men vägrade sen att lämna tillbaka den. Det tycker man ju är en fis i rymden mot det här och det las inte ner.

Vissa ggr kan väl vet se på ett ungefär när en skada uppkom. är den väldigt "färsk" så måste det ju kunna påvisas att det var tjuvridningen som orsakade det om inte du själv har ridit.
Och då är det ju djurplågeri om inte annat skadegörelse.

Konstigt!
Fast det är ju säkert skillnad på stöld och "lån av häst".
Hade de tagit hästarna och ställt utanför sitt hus hade det säkert inte lagts ner.

Tyvärr är det ju svårt att veta när skadan uppkom då hon inte fått röra på sig pga frakturen.
Så den KAN ha kommit i samband med frakturen, eller så har den kommit av deras ridning.
Vi vet ju inte ens vad det är för skada och var den sitter än så. :crazy:

jo fast mitt räknades inte som stöld eftersom jag själv hade gett personen den. Räknades typ som egenmäktigt eller nåt sånt.

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 074
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 278
Senast: Edla
·
Ekonomi & Juridik Jag har ett ämne som jag gärna vill höra andras synpunkter kring då jag själv inte riktigt vet hur jag ska tänka, hittade ingen annan... 2
Svar
36
· Visningar
3 612
Senast: 13579vas
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 336
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka