Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Min häst har borjat hosta rätt ordentligt. Hon är inte snorig, har inte feber och är pigg och glad som vanligt.. Hon har hostat mest på...
Svar
4
· Visningar
1 110
Senast: TantEster
·
M
Hästvård Min dotters c-ponny (newforest) kommer att stå i en utebox i höst/vinter och jag undrar hur jag ska täcka honom. Han kommer att klippas...
Svar
5
· Visningar
1 503
Senast: Jaba
·
Foder & Strö Kan dom ha gluten alllergi??Det skulle förklara varför vissa blir bra i magen när man tar bort all säd som havre/korn .....
Svar
7
· Visningar
2 131
C
Foder & Strö Nu har min snart 20åriga pålle börjat falla ur :( TRIST! Vi har ingen analys på grovfodret i höst innan rundbalarna kommer.. Han äter nu...
Svar
2
· Visningar
626
Senast: CaSandran
·
Foder & Strö Ja, de finns tydligen de svårfödda shettisarna. Inte bara en myt! Har haft min i tre år nu, och hon är svår att hålla i hull på...
Svar
10
· Visningar
1 227
Senast: ameo
·
Hästvård Jag tog hem mitt 20åriga halvbloddsto från betet för exakt en vecka sedan, hon har gått på betet i 10 veckor och jag har inte ridit...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 560
Senast: TantEster
·
H
Hästvård Hej, nu har jag ÄNTLIGEN börjat rida igen! (: Efter 1 måndas uppehåll (usch!) Jag rider nu en ponny som är 10 år! Jättefin! Men...
Svar
9
· Visningar
1 548
Senast: Zalmiak
·
S
Hästvård Ja, som rubriken lyder.. Hur ger ni era hästar butta? Jag har alltid, både på andras och nu på min egen, använt en plastspruta och...
2
Svar
32
· Visningar
3 849
Senast: Snixten
·
N
Hästvård Nån som har erfarenhet av en hästar som hänger i ett framknä? Vi är seriösa spekulanter på en jättefin häst, som uppställd hänger i ena...
2
Svar
22
· Visningar
3 272
Senast: Qodrofenia
·
A
Hästvård Vad innebär det när ett varmblod är i travbalans så hästen måste skos/verkas oftare? Får längre tår och så men hur påverkar det...
Svar
1
· Visningar
1 591
Senast: Tuvisen
·
J
Foder & Strö Hej, Följande värden på mitt hö: 84% TS 53 g smrp 8,6 Energi MJ 2,5 g Kalcium CA 2,2 g Fosfor P 1,1 g Magnesium MG 18,1 g...
Svar
3
· Visningar
814
·
J
Foder & Strö :love: min häst ska få föl igen å det har fungat bra med att bara ge hö å lite kraftfoder å lite havre lite betfor men jag ökade på...
Svar
6
· Visningar
836
·
  • Låst
Hästvård Hittade en oöppnd förpackning hemma. Det står att den gick ut 2003, ska man slänga eller går den använda? Den har legar mörkt och...
Svar
1
· Visningar
1 025
Senast: Madick
·
Hästvård Sitter här som ett levande frågetecken och undrar det ? Bogserade för någon timme sedan in en mkt halt dam från hagen linkade med...
2
Svar
20
· Visningar
5 399
Senast: fiaskurken
·
F
Hästvård Hej, jag har nyligen fått hem en foderhäst som har ett riktigt infekterat och varigt sår ca. 2-3 cm från ögat. Varet är lite gulaktigt...
Svar
5
· Visningar
1 212
Senast: frilho
·
C
Hästvård Har sett här att det är många fler än jag som har problem med tappsko. Köpte min nuvarande häst i juli -07 och har haft ut hovslagaren 1...
Svar
11
· Visningar
1 165
Senast: Canoó
·
Hästvård Jag tror jag lägger tråden rätt nu :p iaf min häst har på sistone haft problem med att han trampar av sig skorna bak. Fast bara på en...
Svar
4
· Visningar
833
Senast: BernT
·
Hästvård Att det finns giftiga växter som man bör se upp med i hagarna vet ju säkert alla. Det som fångat mitt intresse just nu är det här med...
Svar
9
· Visningar
5 425
Senast: rosita
·
S
Hästvård Får se om jag lägger denna rätt, ber moderator flytta tråden annars. Jag var ute och åkte transport med min häst idag och blev tvungen...
4 5 6
Svar
102
· Visningar
8 472
Senast: hillevie
·
Hästvård Rent hypotetiskt, om man hade en häst som är ömhovad men som man bestämmer sig ska få leva ut sina glada dagar som promenadhäst, är det...
Svar
10
· Visningar
1 227

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Tillbaka