Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

T
Hästvård Vad har ni för skär till eran klippmaskin? Jag använder de som följer med, man kan väl kalla dem standardskär, men funderar på att...
Svar
1
· Visningar
667
Senast: lytesout95
·
Hästvård Jag undrar hur mycket temp. en häst har normalt sätt? Självklart varierar det. Min friska häst hade 37.6 idag. Vet inte vad hon brukar...
Svar
17
· Visningar
6 865
Senast: TantEster
·
M
Hästvård Jag har varit i väg i 3 dar nu och vet inte om han fortfarande håller på men, veckan innan jag åkte upptäckte jag detta. Mitt...
Svar
12
· Visningar
2 778
Senast: Mos410
·
R
Hästvård Är det samma vaccinations medel i grundvacc och den årliga vacc??:confused: ska man byra å ge olika medel å olika sorter, eller ska man...
Svar
2
· Visningar
564
Senast: TantEster
·
Hästvård Hej ! Mitt lilla föl, 3½ månad gammal fick sin första vaccination igår. Allt gick super, hon stod stilla och betedde sig bra. Imorse...
Svar
19
· Visningar
1 474
Senast: lundsbo
·
Hästvård Hej Senil som jag är.. så undrar jag hur lång tid det är mellan sprutorna när man måste grundvaccinera hästen? Om man tex vill...
Svar
3
· Visningar
675
J
Foder & Strö Har vi några såna här tro? Efter de dåliga resultaten på mitt nyinköpta hö ( skördat i år, i juni månad ) började jag fundera... Hur...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 740
Senast: Gullan86
·
Hästvård Jag blir tokig:devil: Nu hade min vallack med hovbensfraktur och sträng boxvila lyckats tagit sig ur sin box och har förmodligen...
2
Svar
36
· Visningar
2 592
Senast: fiaskurken
·
Foder & Strö Har ingen erfarenhet utav att fodra med ensilage men i år får jag inte tag i tillräckligt med vanligt hö och får därför även köpa...
2
Svar
34
· Visningar
3 523
Senast: Ylva86
·
G
Hästvård Ja, nu menar jag ni som redan har klippt eller tänka klippa nu snart- lägger ni täcke på era hästar direkt? Funderar på om det...
Svar
12
· Visningar
1 063
Senast: ako
·
Hästvård Nu vill jag ha många åsikter om för- och nackdelarna med att vaccinera mot botulism. Vi ska fodra med hösilage hela vintern och har...
Svar
11
· Visningar
1 052
Senast: lundsbo
·
Hästvård För några timmar sen fick vi svaret i frågan om min konstigt sjuka ponny - kronisk erlischias. Hon har antagligen inte sen sin första...
Svar
4
· Visningar
815
Senast: Centaur
·
  • Låst
Foder & Strö Jag undrar vilket/vilka foder ni ger till era shetlandsponnier? Och varför ni har valt just dem?
Svar
1
· Visningar
610
Senast: ameo
·
S
Hästvård Vad brukar man vaccinera mot? När? Hur ofta? Hur mycket brukar det kosta. Min häst (nyköpt) blev vaccinerad 2007 mot botulism, 2005...
Svar
6
· Visningar
1 085
Senast: strenua
·
L
Hästvård Min ny inköpta häst har fått rasp på båda bakbenen. Har ni några huskurer som funkar? Är tacksam om tips. MVH
2
Svar
24
· Visningar
9 615
Senast: Larnqvist
·
J
Foder & Strö som jag har problem med mitt sto så har jag tagitt hem henne från betet,jag har ju gräs hemma men i dag slängde jag ut hö, har ni...
Svar
2
· Visningar
639
Hästvård Har sökt lite här på forumet men egentligen inte hittat något riktigt svar tror jag. Åsikterna verkar gå i sär. Hur är det med BOT på...
Svar
8
· Visningar
1 045
Senast: bollen__
·
Hästvård ...går en tillsynes frisk häst INTE igenom böjprov trots att den är helt ren i ridningen? Är det väldigt ofta? 50/50? Är himla...
Svar
10
· Visningar
1 226
T
Hästvård Mina hästar har fått styngflugsägg på sig. Hur får man bort dom och när är det man ska avmaska dom efter? Vart kommer dom ifrån...
2
Svar
24
· Visningar
2 241
Senast: Jenny85
·
Hästvård Mängder av trådar och frågor dyker upp här på hästvård där T.S. i första hand söker sina svar från forumets medlemmar i stället för hos...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
5 248
Senast: Boj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka