Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Jag köpte för ett par månader ett 7-årigt halvblodssto. Jag visste redan när jag köpte henne att hon för ca ett år sedan råkat ut för...
Svar
12
· Visningar
1 099
Senast: Tuvisen
·
Z
Hästvård Ska hovbenets "underkant" vara markparallellt eller inte? Är detta (också ... :eek:) något som skiljer sig mellan "vanlig"...
2
Svar
32
· Visningar
4 678
Senast: raggsock
·
L
Hästvård Hejsan. Behöver lite snabb hjälp. Så att jag har köpt ett russ som vi skall hämta hem till helgen. Undrar lite vad ett russ väger...
Svar
2
· Visningar
913
Senast: Lantlolla
·
N
Hästvård Hej, En av vara hastar, ett Sovjetiskt kallblod har riktigt daliga hovar. nar jag kopte honom var han skodd med langa trakter, VALDIGT...
Svar
13
· Visningar
1 268
Senast: indra82
·
Hästvård Vart hittar man en lista på dessa? Har sökt och sökt nu, men hittar inte alls något. Tacksam för svar :bow:
Svar
2
· Visningar
1 059
Senast: karaat
·
Foder & Strö Nu har jag inte fått höanalysen ännu, men OM det skulle behövas så har vi eventuellt möjlighet att köpa in rapskaka som...
Svar
14
· Visningar
1 749
Senast: pinky
·
Hästvård Jag har funderat på att det behövs kollas lite tänder på hästen. Men kan veterinären göra sånt eller måste man ha nån med speciell...
Svar
9
· Visningar
1 004
Foder & Strö behöver tips på foder, gärna mûsli foder. har just nu Hestekraft men kvinnan jag köper utav ska flytta. har haft eggersmanns natur...
2
Svar
23
· Visningar
2 140
Senast: springsten
·
Hästvård i söndags, när vi var ute på långtur upptäckte jag att min häst hade ett sår på tungan. när vi sen kom hem på kvällen upptäckte jag ett...
Svar
4
· Visningar
2 743
Senast: Cilla
·
Hästvård Någon här som har testat både paddarna till benen och dom paddarna till benen med kardborre? Jag ska köpa BoT till Fabbe men vet inte...
Svar
14
· Visningar
1 120
D
Hästvård När jag hälsade på mitt föl på betet nyss så gav hon i från sig hick liknande ljud, trodde de var hosta först. Men det sen slog de mig...
Svar
9
· Visningar
4 808
Senast: BertaLotta
·
  • Låst
Hästvård Jag tänkte att jag skulle ta kollamasken på mina två hästar, men har läst i några trådar att man inte kan göra dem på vintern för att...
Svar
2
· Visningar
829
Senast: Yrja
·
G
Hästvård Min häst bröt sig in i en havretunna igår å åt sig MÄTT. Ätit max 5 kg är min bedömning. Upptäckte honom kl 18:00. Då stod han å sov i...
2 3
Svar
43
· Visningar
6 883
Senast: Geisli
·
Hästvård Ska "fläta över" manen så att den bara ligger på ena sidan. Hur länge brukar man få ha dem flätade innan manen lägger sig där?
Svar
15
· Visningar
1 221
Senast: Yrja
·
Hästvård Ringde till veterinären för att fråga om de kan komma ut och blodtypa min häst. Jag har fått kanyl och rör ifrån SLU. När jag...
Svar
12
· Visningar
1 307
Senast: lillamy73
·
Z
Hästvård Nu har jag haft problem hela sommaren med sadelgjords skav.. Hade först en vanlig rak dressyrgjord, men den gav skav bakom vänster...
Svar
11
· Visningar
2 377
Senast: Mynta2
·
P
Hästvård Hej! Min häst har gallor runt om på alla fyra benen. På tre utav benen är det knappt så att man lägger märke till det och dem...
Svar
4
· Visningar
823
Senast: neferra
·
E
Hästvård upptäckte att min häst har en kula som typ flyter runt under hans hals precis under huvudet är det något farligt??:confused::cry::(
Svar
5
· Visningar
832
Senast: Eve
·
B
Hästvård Vi köpte en ponny till dottern i juni. Hästen är ett 18årigt blandrassto. 1.13 hög För drygt tre veckor sen trampade hon snett på en...
Svar
2
· Visningar
763
Senast: TantEster
·
Hästvård har fått hem en häst från Dk som troligtvis har svamp i ansiktet.. har ni haft ngng hästsom haft svamp?? vad har ni behandlat med. har...
Svar
18
· Visningar
3 418
Senast: LadySara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka