Livsfarligt med vitlök för hästen !!!

Sv: Livsfarligt med vitlök för hästen !!!

Jag har gett min häst vitlök i flera år nu, på vintern mot förkylningar (då hon ofta är förkyld) och på sommaren mot knott och mygg (hon blir annars uppäten av dem). Mot insekterna har jag provat flera olika sprayer, och salvor, men inget har funkat.

Men nu när jag läser allt det här så undrar jag; Vad kan man ge mot förkylning, ist för vitlök?
 
Sv: Livsfarligt med vitlök för hästen !!!

Förut fodrade jag med vitlök men gör inte det längre. Det händer dock att de under ett par dagar kan få när de är förkylda - det hjälper men annars tycker jag det är för starkt för magen också
 
Sv: Livsfarligt med vitlök för hästen !!!

Har du något tips på vad man kan ge istället?:)
 
Sv: Livsfarligt med vitlök för hästen !!!

blir din häst ofta förkyld? är det bara "vattensnor" är det inget att egentligen bry sig om. är det tjockt snor ska man ringa veterinären i första hand, dn häst kanske har något fel i kroppen som gör att den blir sjuk ofta, eller att den står kallt, fuktigt, drag, dammigt osv.
 
Sv: Livsfarligt med vitlök för hästen !!!

Hästar blir otroligt sällan förkylda. Det är otroligt ovanligt.

Däremot kan de reagera med förkylningsliknande symptom (hosta, rinnsnuva etc) när stallmiljön inte fungerar. Början på COPD helt enkelt. Där hjälper inget annat än sanering av stallmiljön, se över foder, stallrutiner, ventilation, utevistelse - allt.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp