Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

J
Foder & Strö har ett cponny sto som har alltid varit lat och ingen ponny som gillar att arbeta hur roligt det än är. i skogen är hon liite piggare än...
Svar
1
· Visningar
682
Senast: fransson_cool
·
Hästvård Är mysteriet löst? I dag upptäckte vi en hovböld på min häst! Jag hoppas att den är den som är anledningen till hans hälta och...
Svar
1
· Visningar
760
Senast: hillevie
·
Hästvård Jag har tidigare haft en jätteduktig hovslagare, utbildad, erfaren, snabb och framförallt lugn och stabil. Tyvärr helt hopplös på att...
2
Svar
27
· Visningar
2 487
Senast: MiaMaria
·
Foder & Strö Jag har i alla år klarat mig med det "vanliga", d.v.s. havre, lite betfor och mineraler, för att hästarna ska få en lagom energinivå i...
Svar
7
· Visningar
1 750
Senast: Myggan_ox
·
T
Hästvård Jag har nyligen börja leta stallplats åt min häst då jag ska flytta och då stötter man på detta fenomen rätt ofta på diverse ridklubbar...
12 13 14
Svar
274
· Visningar
16 512
Hästvård Min pålla är väldigt rund över magen och har blivit rundare på den tiden jag haft henne men hon lägger inte på sig något alls över...
2
Svar
25
· Visningar
2 582
B
Hästvård Jag har en fjord och en welsh som kommer att ridas regelbundet till hösten.Skulle ni använda täcke på dem eller strunta i det och låta...
Svar
3
· Visningar
836
Senast: Korven
·
Hästvård Min häst har just nu feber och jag vet inte helt vad jag kan göra för att hjälpa honom få ner den. Han är pigg o glad i övrigt men har...
Svar
6
· Visningar
782
Senast: sweep
·
P
Hästvård Är det möjligt ellr får jag ge upp den tanken? Har en korsningsponny som utvecklat eksem förra sommaren,de förra ägarna lämnade den...
Svar
11
· Visningar
1 482
Senast: puppe
·
Hästvård Jag har ett ungt fullblod som jag haft i några månader, som jag köpte direkt från banan. Ända fram tills för ett par veckor sedan har...
Svar
6
· Visningar
1 081
Senast: Inte_Ung
·
Foder & Strö Kan man ge dom ouppblötta? Jag har dangrönts tror jag dom heter?
Svar
16
· Visningar
1 157
Senast: wrangler
·
N
Hästvård Kan man tvätta sitt vintertäcke hemma i en vanlig normalstor tvättmaskin???
Svar
5
· Visningar
800
Senast: Comfort
·
Foder & Strö Vad räknar man med att ett hbl sto ca 550-600 kg som fölat i mitten på maj, har för näringsbehov under hösten/vintern? Har tänkt att...
Svar
5
· Visningar
809
Senast: Tuvisen
·
Foder & Strö Jag lovade att lägga in fler bilder. En vecka har gått sen den förra bilden. Så här såg han ut då: Så här ser han ut idag...
Svar
3
· Visningar
968
Senast: Tuvisen
·
N
Hästvård Jag ska flytta stall till hösten och det kommer ingå täckesbyte vilket det inte gjort förut. (han har då haft 300 g täcke både ute och...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 985
Senast: Noisette
·
Foder & Strö Är det något man ska tänka på när man vill ge lucern till en gammal häst (24 år). Jag har uppfattat att det ger mycket kalcium, men...
Svar
8
· Visningar
3 201
Senast: bubbel
·
K
Hästvård Hur påverkar kissing spines hästen? Hur märker man att den har det?
2
Svar
20
· Visningar
3 584
Senast: Mazarinen
·
Hästvård kanske lite knasig fråga, men hur märket man det på hästen?
Svar
11
· Visningar
6 849
Senast: murran
·
M
Hästvård Hej! Blir inte klok på att läsa allas trådar här, några säger att vatten är bra och andra säger att det inte funkar alls! Jaha, hur...
2
Svar
20
· Visningar
4 899
Senast: Ökenvind
·
Hästvård Har just varit på återbesök med min lilla ettåring som haft sån otur med skador. Det är fem veckor sedan hon skadade ledkapseln och fick...
Svar
15
· Visningar
2 593
Senast: MiaMaria
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka