Kissing spines?

Sv: Kissing spines?

fick nyligen ta bort min älskling pga. bland annat kissing spines. Mazarin ville aldrig riktigt visa att det var något fel. men Vid uppsittning (sitter alltid upp från pall) så gick hon iväg (andra hästar kan stegra sej) i galoppen hade hon svårt att sätta bakbenen under sej. hon satte aldrig riktigt rumpmuskler. När hon började komma igång så började hon protestera i hoppningen och började stanna, och det var då vi förstog att det var någonting som var fel, för hon skulle aldrig stanna om allting stog rätt till.

Visade sej att hon hade kissing spines i hela ryggen, och förändringar i länden, hon fick vila större delen av sista året. kunde rida henne ordentligt första halvåret, sedan har hon fått vila till och från varierande perioder.

först trodde vi att det var styrkegrejj (var även in med henne till vet. i början) för att hon tog kortare steg med hö. bak, vet. sa att hon bara behövde stärka sej.

Hon visade aldrig någon hälta. utan hon tog ett kortare steg, ville inte riktigt sätta inunder sej bakbenen i galoppen, och hon började till slut att vägra.

Liknande trådar

Hästvård Är det någon som opererat kissing spines i närtid? Vad har resultatet blivit? Vart och vem utförde operationen och varför blev det...
Svar
1
· Visningar
344
Senast: Grazing
·
Hästvård Hej, om ni har sett mitt tidigare inlägg så har min häst Kissing spine. Vi har sedan februari behandlat ryggen två gånger och rehabat...
2
Svar
20
· Visningar
1 986
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Hej Finns det nån som verkligen VET vart tornutskottet T13-T15 sitter på ryggraden ca ? Jag har försökt googla, leta i dom böckerna jag...
Svar
3
· Visningar
521
Senast: Elo
·
Hästvård Postade en annan tråd som ingen nappat på, så här kommer en ny. Min fina häst Skorpan har konstaterad gaffelbandsskada som tyvärr inte...
Svar
6
· Visningar
718
Senast: Honey07
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka