Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men de oklippta hästarna har ju päls på sig även i stallet, och de helklippta hästar har täcke istället! Förstår inte riktigt hur du kan tycka det kan vara så stor skillnad. Dina oklippta hästar har ju pälsen på sig jämt och då bör även den helklippta hästen täcke större delen av tiden då jag tagit bort deras päls.
Jag klipper inte mina tävlande/tränande hästar för att behöva använda täcken, utan det fungerar inte helt enkelt att träna, resa och tävla men full vinterpäls. Det torkar inte helt enkelt.
Avelsstona och unghästarna klipper jag givetvis inte då de inte arbetar i den utsträckningen.
BTW.
Fattar egentligen inte vitsen med spår/ jaktklippning- om man sen täcker den
Den kan ju bara täckas där den inte är klippt- var ligger vinsten i det?
Jag förstår VARFÖR man klipper så men inte varför den sen täcks- där den ej är klipppt.
Om vi tar täckesklippning- så är det ju för att man inte ska behöva täcka.
Jag förstår VARFÖR man klipper så men inte varför den sen täcks- där den ej är klipppt.
Om vi tar täckesklippning- så är det ju för att man inte ska behöva täcka.
Varför jag täcker min kuse trots att hon har "håret kvar" där täcket ligger är för att hennes vinterpäls är tunn och räcker absolut inte som skydd. Regnar det på henne så fryser hon! Sedan är det det förstås rätt skönt att inte behöva rykta av lera från topp till tå inför ridpassen..
[Varför jag inte klipper hela hästen när jag ändå är igång är 1) behövs ej 2) sparar lite skär och tid 3) pälsen är bra att ha som extra isolerande luftlager under övriga täcken (behöver ju som skrivet ovan inte täcka så tjockt) och 4) mysigare med blanka vinterpälsen!]