Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Märkte idag att min pålle tappar pigment runt ena ögat :eek:, han va lite rinnig oxå i ögat så tvättade utvärtes med koksaltlösning, sen...
Svar
9
· Visningar
2 731
Senast: TantEster
·
S
Hästvård Här på buke fins tråd efter tråd om täcken eller ej på hästarna. Naturlig hästhållning hit o dit o foder o rubbet. Ja, ni vet nog vad...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
6 384
Senast: Kirre
·
Hästvård Min pålle är svullen på höger has. Han haltar inte, är inte varm, ömmar inte och man får peta, böjja, klämma, känna och ha sig, och han...
Svar
1
· Visningar
925
Senast: Em_E_liE
·
G
Hästvård hej..söker med ljus o lykta nån som har eller haft häst med spatt....jag skulle gärna villja ha lite info ang detta..hur det yttrade...
Svar
6
· Visningar
927
Senast: ahaa
·
Hästvård Jag undrar lite vad ni har för erfarenhet med L.I.F.E system på era hästar. Vad har ni behandlat och vad har det gett för resultat? Min...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
10 961
Senast: lundsbo
·
N
Hästvård har hört och läst att strandnypon ska vara väldigt bra för lederna på hästen, nån som provat? ger min häst glucosamin pga spatten...
Svar
1
· Visningar
2 197
Senast: Gretha
·
J
Hästvård Hej i förgår när jag skulle rida så hittade jag små bulor vid manken där sadeln ligger,kan det vara så att min dotters sambo som har...
Svar
10
· Visningar
1 313
Senast: pompa04
·
G
Hästvård Ja nu har min häst klantat till sig rejält ihagen igen.....han har busat med sina kompisar och säkert med all sannolikhet föll hanoch...
Svar
1
· Visningar
793
Senast: Gojje_00
·
C
Hästvård undrar om det är någon som provat på kvantmedicin på sin häst?
Svar
13
· Visningar
3 134
Senast: Inte_Ung
·
Hästvård Behöver bolla, höra och känna av vad ni andra tycker om detta. Är så att jag har ett arabsto på 17 år som inte haft direkt tur i...
Svar
7
· Visningar
1 408
Senast: LaMaya
·
Hästvård Mina pållar är vaccinerad mot botulism. De grundades förra året och sista sprutan blev i mitten av oktober. Ska de då ha årets...
Svar
7
· Visningar
760
Senast: Antiqua
·
E
Hästvård Hur allvarligt är det? Om ett sto på 8 år inte hittills har haft några problem med det och tävlat medelsvåra klasser utan problem, kan...
Svar
10
· Visningar
1 335
Senast: Youmeoh
·
A
Foder & Strö Jag satt här å funderade på min treårings kommande foderstat (går på bete nu) och han fick betfor hela våren tillsammans med kornkross...
2
Svar
30
· Visningar
2 925
Senast: Underbar
·
S
Hästvård Min häst har haft mugg till och från hela sommaren. Hon har haft det tidigare somrar också, men det är extra mycket i år. Nu har hon...
Svar
19
· Visningar
1 353
Senast: Prince LineXX
·
Hästvård Inköpt i nov -07. Fd galoppör, löpt flitigt i många år (sprungit in en halv miljon). Ingen skadehistorik jag känner till, förutom fula...
2
Svar
23
· Visningar
4 891
Hästvård Jag är lärd att det inte är mycket man beslagsmässigt kan göra för att minska stötdämpningen, och att sulor etc inte ger speciellt...
2 3
Svar
57
· Visningar
7 999
J
Hästvård Jag är ju lite lat och orkar inte ringa försäkringsbolaget och fråga... Hatar att sitta i kö.. Min fråga lyder: Om man har en...
Svar
1
· Visningar
694
A
Foder & Strö Jag ska inhandla halm och hösilage till mina två hästar som går på lösdrift. Jag har aldrig haft hästar på lösdrift innan så jag hoppas...
Svar
2
· Visningar
847
Senast: Lena2005
·
Hästvård Vet inte om denna tråd ligger rätt men annars få ni gärna flytta den! :d Mitt gamla varmblod som är 18 år blir halt hela tiden! Har...
Svar
17
· Visningar
1 133
Senast: Lady_A
·
P
Hästvård Min kompis har en 2 åring, han är stor, ca 169 men inte tung. Han rör sig mycket smidigt och jobbar bra i form vid tömkörning. Orkar...
Svar
11
· Visningar
1 871
Senast: skwaller
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka