L.I.F.E System?

Sv: L.I.F.E System?

Jag kan inte säga det bättre än:
När man försöker sätta sig in i hur de här människorna har tänkt sig att det fungerar börjar man häpna. Man inser att de som skrivit materialet inte ens har förstått gymnasiefysiken! De svänger med termer om kvantfysik och effekter som går ibland på tvärs, ibland har visst stöd i beprövad vetenskap. Fast man använder inte många termer på rätt sätt. Ungefär som en 14-åring som bläddrat i Nationalencyklopedin och hittat "coola" termer. Fast mer utstuderat, eftersom syftet är att lura folk på pengar.

Ja men maskinen har ju genomgått en kliniks dubbelblind studie och klarat testet!
Referens till studierapporten, tack! Det väsentliga är hur studien definierats, dvs vad som undersöks. Är det månne samma studie sjoberga påtalar:
De har en enda seriös studie av maskinen som de hänvisar till från ett tyskt testinstitut. Det ÄR en seriös studie - som visar att maskinen är helt ofarlig att använda, eftersom den inte påverkar kroppen överhuvudtaget. Dvs det finns varken positiva eller negativa effekter med behandlingen.

För tillfället anser jag att behandling med systemet är på samma nivå, som när en medicinman eller schaman utför en magisk, rituell dans för att tillkalla hjälp av andar. Alternativt jaga bort onda andar.

Då det begav sig ansåg majoriteten att det medicinmannen/schamanen gjorde hjälper och många av de behandlade ansåg sig hjälpta. Men själva ritualen och sången är givetvis hemlig...

Niela skrev:
Du kanske inte viste att kroppen består av celler och att "elektriska signaler"???
Vad menar du? Ja kroppen består av celler, men de elektriska signalerna går uteslutande i nervceller. Elektriska impulser via nervceller är för kroppen ett ganska "dyrt" system, så det används bara för styrning och kontroll av sådant som är tidskritiskt och där koordinationen är viktig. En stor del av styrningen i och av kroppen sker kemiskt (med bla hormoner). Få celltyper kan ta emot elektriska singaler och om jag kommer rätt ihåg kan bara nervceller sända elektriska signaler.

Jag tycker att det är bra att alternativ provas inom alla områden - men det måste göras på ett seriöst sätt.

Håller jag helt med om.

En sak jag tycker är mycket beklämmande, är det kunskapsförakt som delar av den alternativa branchen visar. Tester "behövs" inte eftersom enskilda människor kan gå i god för att metoden fungerar. Man använder en retorik som är helt uppåt väggarna men som innehåller vetenskapliga uttryck och en vetenskaplig "förpackning" - för att ge sken av vetenskaplighet. Om man var seriös skulle man kunna nå fler människor och slippa smutskastning. En metod som fungerar behöver man inte "tro" på.

L.I.F.E. är godkänd som medicinsk utrustning CE klass 2A av TUV i Tyskland, en av världens strängatse kontrollinstanser. Inget annat biofeedbacksystem av denna typ har en klinisk kontrollerad dubbelblindstudie som bevisar att metoden fungerar. Detta är ett unikt kvalitetserkännande som innebär optimal trygghet för användare och klienter.

M.m

Två kliniska dubbelblindstudier är genomförda, med signifikanta resultat och godkända av TUV. Målet med studierna var att visa reproduktivitet av mätningarna i reaktivitetstesten, genom att upptäcka artros bland de 10 högsta reaktionerna, hos patienter med höft- och knäartros, diagnosen verifierad med röntgen. Testen gjordes 5 gånger med 1-2 veckors mellanrum och i 81% av fallen upptäcktes artrosen, vilket var signifikant.
L.I.F.E. systemet är det första biofeedbacksystem av sitt slag som har en klinisk, kontrollerad dubbelblindstudie med signifikanta resultat. Med detta är det bevisat att systemet fungerar som avsett, att sända ut specifika frekvenser samt att ta emot och läsa av frekvenser, relevant till klienternas problematik.

fler som bidragit till utvecklingen av Kvantmedicin. Särksilt i Ryssland finns det en lång lista av forskare som har arbetat med Kvant- och Energimedicinska metoder i många år. Det mesta av denna forskning är financierad av Ryska staten, och i Ryssland är Kvantmedicin ett prioriterat område. Läs mera om Energimedicin och forskning i ett projektarbete utfört på Karolinska Institutet, år 2004 av Sven Tostar. Det är en litterauturstudie på 56 sidor, med titeln Energimedicin och det biofysiska paradigmet,

http://www.kreaprenor.se/main.asp?g=10&r=252

kopiera länk för att läsa om Karl E Arfors"!

KL

Nu har jag inte läst hela tråden men vill göra ett litet inlägg.

Det finns folk som har blivit diagnoserade med cancer och sedan dött för att vid obduktionen komma fram att personen inte alls hade cancer...

sinnesstämningen har en enorm kraft! frågan är igentligen bara varför? det skulle vara intressant med forskning på det!

...att sända ut specifika frekvenser samt att ta emot och läsa av frekvenser...
Här gör du dig skyldig till just det vi kritiserar. Vet du vad frekvens är? Det här är en nonsen mening!

Frekvens är ett mått på antalet svängningar/varv/cykler per tidsenhet. Till exempel hur många varv ett hjul roterar per minut. Eller att månen roterar kring jorden med en frekvens på drygt tolv varv per år. Begreppet frekvens säger ingenting om vad som mäts eller vad som sänds ut!

Till exempel vanligt tal består av ljudvågor med en frekvens på ca 300 - 3000 svängningar per sekund (= Hz, hertz). Det sänder vi alla ut när vi pratar. Så att gå till terapeuten/psykologen kan också kallas för frekvensbehandling!

Det här är bara ett exempel på missvisande/felaktig användning av vetenskapliga termer som används inom denna "kvasivetenskap".
För att bli tagna på allvar gäller det att använda de vetenskapliga termerna i deras rätta betydelser.

L.I.F.E. är godkänd som medicinsk utrustning CE klass 2A av TUV i Tyskland, en av världens strängatse kontrollinstanser. Inget annat biofeedbacksystem av denna typ har en klinisk kontrollerad dubbelblindstudie som bevisar att metoden fungerar. Detta är ett unikt kvalitetserkännande som innebär optimal trygghet för användare och klienter.

Vilket bara betyder att den är helt ofarlig att använda. Och det är den givetvis, eftersom den inte har någon effekt alls.

William Nelson, Chris Keser och deras anhang har blivit utkastade ur USA för deras bondfångeri, de är fortfarande efterlysta i USA och står under åtal. Nu opererar de från en öststat med mindre kontroll och mer korruption.

Fortfarande inga referenser till vem som utfört dubbelblindstudien, förutsättningar och resultat? Jag misstänker att den gjorts på ett visst institut i södra Europa, där man bevisat många saker som inte stämmer genom att ta emot stora pengar. Men jag har ännu inte funnit den informationen.

Skicka ut frekvenser (svängningsvågor med en viss periodtid)? Det gör vi med våra orala organ, fjärrkontroller, mobiltelefoner, annan elektrisk apparatur, radiomaster, bilar, datorer, nätverk. Allt.

Jag har sagt det förr - tror man bara på det har det samma effekt att sätta sig bredvid en mobiltelefon som behandling med en L.I.F.E (Low Intensity Fake Emission) - machine. Den skulle jag också få godkänd av tyska TUV som medicinsk utrustning eftersom den är ofarlig.

Finner det högst allvarligt att höra sådana anklagelser som riktas mot bl.a TUV i Tyskland samt personer som skulle vara dömda och fällda! Att slänga ur sig sådana saker utan att ha riktig fakta är mkt allvarligt. Att bara ta med sånt som ev någon privat person el journalist tycker, är inte fakta!

Finner det högst allvarligt att höra sådana anklagelser som riktas mot bl.a TUV i Tyskland samt personer som skulle vara dömda och fällda! Att slänga ur sig sådana saker utan att ha riktig fakta är mkt allvarligt. Att bara ta med sånt som ev någon privat person el journalist tycker, är inte fakta!

Nu får det vara nog.

1. Jag misstror inte TUV i Tyskland. De genomför certifieringar. De genomför inte kliniska studier, vad jag vet. Och jag har haft en hel del kontakt med dem. Jag misstror inte apparatens ofarlighet - jag är till och med övertygad om den efter att ha läst beskrivningarna om hur den fungerar.

2. William Nelson som står bakom hela skiten, har flytt undan åtal i USA för kvacksalveri och felaktig marknadsföring, redan på 80-talet. Det är fakta - inte påhittat av journalister. Chris Keser som "uppfunnit" L.I.F.E har gjort det i nära samarbete med William Nelson. Det är alltså samma gäng.

3. Vad som är allvarligt och borde lagföras - är att fortsätta lura till sig pengar från desperata sjuka människor och desperata djurägare, genom att falskeligen hävda att denna apparat botar människor och djur från allehanda åkommor.

4. Ingenting av de beskrivningar och dokumentation som finns på hemsidan hänger ihop. En del är rena påhitt, annat är ihopsatt av olika termer som finns, men som används helt fel. På den fronten har man knappt ens försökt göra sin hemläxa, kanske för att man främst riktar sig mot personer som inte heller gjort så många hemläxor på matematik och fysikområdet under sitt liv. De är mest lättlurade, helt enkelt. Den omtalade kliniska dubbelblindstudien verkar inte finnas på riktigt - åtminstone har aldrig någon kunnat ge mig en referens till en sådan. Det finns institut som man kan betala för att få resultat. Därför var jag intresserad av att veta VAR denna studie är gjord och vad resultaten är.

Jag har anmält marknadsföringen tidigare och kommer att göra det igen om den innehåller samma felaktiga och bedrägliga formuleringar.

Jag riktar mina anklagelser mot de bedragare som står bakom denna maskin.

knapp

Jag går själv på behandling och kan bara säga gott om systemet, jag har Adhd vilket innebär en enorm stress och jag mår bättre.

Min sambo jobbar som truckförare sedan 20 år och har en truckskada i nacken vilket gör att han inte kan vrida huvudet åt vänster, det kan han nu efter 2 behandlingar, hon frågade också om han har problem med balanssinnet - nej inte direkt svarade min sambo, men du har en skada i innerörat svarade hon och ja det har han för när han ligger i badkaret under vattnet så bubblar det ur örat och han kan blåsa luft ur örat oxå - han har en spräckt trumhinna som inte läkt på 13 år, det såg alltså hon via datorn.

En häst i stallet har haltat väldigt länge, och problemen sitter tydligen enl datorn i svansroten och nacken, vilket kan stämma för tar du stoet vid svansen blir hon som ett upp och nervänt U. Efter 2 behandlingar visar hon ingen hälta och man ser på hästen att hon njuter utav behandlingen.

Kontentan: Jag litar lika mycket på det häst systemet som på akupunktur som används effektfullt inom läkarvården och detta system kan liknas vid akupunktur med ström, Själv är jag jättekänslig och mottaglig och känner precis vad maskinen gör, den talade dessutom om att jag har Adhd vilket jag förvisso vetat i 8 år men inte hon!

Men om man diskuterar att skicka sitt djur på behandling med magnet täcken och allt annat som finns för snordyra pengar då reagerar ingen...märkligt.

Nej- jag kör på både jag och andra i min omgivning mår bra utav behandlingen och alla är vi saliga i sin tro men att hästar skulle bli bättre pga att VI tror - DET tror jag inte ett skit utav!

Jag ska inte kommentera de upplevda positiva effekterna av L.I.F.E. och liknande apparater. MEN: som naturvetare (kemist med bakgrund också i kvantfysik och matematik) så måste jag säga att den information som finns på de olika hemsidorna om systemet är värdelös och ovetenskaplig. Det används naturvetenskapliga termer på helt felaktiga sätt, saker påstås vara vetenskapligt bevisade utan att det finns referenser till studierna. Texterna är uppenbart skrivna av folk som inte har grundläggande kunskaper i fysik/kemi/biologi.

Måste också kommentera användandet av begreppet "kvantmedicin", detta är för det mesta ren humbug och har inget att göra med den etablerade vetenskapen inom kvantfysik/kvantkemi. Så fort man ser ordet "kvantmedicin" ska man bli på sin vakt och vara mycket källkritisk.

Som redan nämnts så har den så kallade TUV certifieringen inget med det medicinska verkningarna att göra, utan handlar snarare om att du kan plugga in maskinen i vägen utan att få en elektrisk chock, eller bli utsatt för andra risker i form av skadlig strålning eller liknande.

Med detta inlägg vill jag inte säga att "alternativa" metoder alltid är fel, men att vi som konsumenter måste vara mycket upplysta och kritiska när vi anlitar "alternativare" eftersom det är svårt att skilja ut de seriösa från lurendrejarna. (Fast inte i fallet med L.I.F.E., för en person med naturvetenskaplig bakgrund är det mycket lätt att se att de är oseriösa, eftersom de uttrycker sig på ett märkligt sätt i sina texter.)

Eftersom tråden vaknat vill jag påminna om vad det hela egentligen handlar om och vilka som står bakom.

"
How one man's invention is part of a growing worldwide scam that
snares the desperately ill

By Michael J. Berens and Christine Willmsen
Seattle Times staff reporters
In the late 1980s, an out-of-work math instructor in Colorado built an electronic device he claimed could
diagnose and destroy disease — everything from allergies to cancer — by firing radio frequencies into the body.
But the U.S. Food and Drug Administration, which regulates medical devices, ordered William Nelson to quit
selling his machine and making false claims. Nelson refused, and he was indicted on felony fraud charges. He
fled the country, never to return.
That should have been the unremarkable end of another peddler of medical miracles.
Today, Nelson, 56, orchestrates one of America's boldest health-care frauds from a century-old building in
Budapest, Hungary. Protected by barred gates, surveillance cameras and guards, he rakes in tens of millions of
dollars selling a machine used to exploit the vulnerable and desperately ill.
"

http://www.healthwatcher.net/Quacker...19, 2007.pdf

Tänk vad många människor som skulle vara friska och utsläppta från sjukhus om bara de trångsynta läkarna och professorerna kunde släppa in lite kvantfysik på lasaretten.
För att inte tala om vad mycket pengar samhället skulle spara om de bara använder denna maskin som direkt (utan en massa prover) talar om vad som är fel och fixar till det bums.

Ingen mer psoriasis, tarmproblem, eller parkinson!
Mååånga skulle betala vad som helst för att bli friska!

Kan den fixa cancer också?
Har för mig den där Nooni-juicen kunde det?!

STOP
Läs detta innan ni anlitar kvantmedicin!!!!!!!!!

Jag har behandlat våran eksemhäst som under behandlingen blev lite bättre. Efter behandlingen har hon full eksem igen och vet att det också är så på en annan eksemhäst som blev behandlad samtidigt.

När jag begär pengarna tillbaka så vägrar de att ge mig dem, de säger att lifesystem inte bestämmer över deras företag. Dessa två personer bor på Orust och i Göteborg. De påstår att hon hade så mycket annat b la njurar, lever, tarmar, lungor, rygg, huvudvärk, lymfar och gud vad allt de kom på.

Hästen är 19 år och har aldrig varit sjuk (hosta ett år då det var otroligt mycket pollen ute, blev behandlad i skara) aldrig halt hon tävlas och är i god fysik, mjuk i båda sidor, framåt och positiv i ridningen och hon tränas för duktig instruktör.

Jag sa till mina döttrar, vi kan ju inte förlora på detta för antingen blir hon bra eller så får vi våra pengar tillbaka, men NEJ de vägrar ge oss våra 3600 kr

Bli inte lurade!!

E-M

kunde släppa in lite kvantfysik på lasaretten.

Läs på vad ordet "kvantfysik" betyder innan du använder det. Det är ett vedertaget begrepp inom vetenskapen, och har inget att göra med maskiner som den som nämns i denna tråd.

Läs på vad ordet "kvantfysik" betyder innan du använder det. Det är ett vedertaget begrepp inom vetenskapen, och har inget att göra med maskiner som den som nämns i denna tråd.
Jag tror att lundsbo var ironisk ;) Åtminstone hoppas jag det :D

aha :o
Det har du nog rätt i...

Jag blir bara så upprörd av sådant här att jag inte är mottaglig för humor:D

o jag tycker det är tragiskt med dessa "under" maskiner. Om det nu fungerar, varför botas inte alla med div exemoch andra åkommor.
Den som uppfann en maskin som efter någ min talar om på en skärm vad som är fel och kan bota det skulle få nobelpriset i medicin, fysik och ekomomi, minst.

Liknande trådar

Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 245
Senast: skiesabove
·
Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
7 941
Senast: tara
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
998
Senast: Sirap
·
Hästvård Undrar vad ni har för erfarenhet av att överklaga ett beslut hos Agria? Vi har en häst som blivit ”utdömd” av veterinär. Veterinären är...
2
Svar
31
· Visningar
4 135
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka