Sv: L.I.F.E System?
Jag kan inte säga det bättre än:
För tillfället anser jag att behandling med systemet är på samma nivå, som när en medicinman eller schaman utför en magisk, rituell dans för att tillkalla hjälp av andar. Alternativt jaga bort onda andar.
Då det begav sig ansåg majoriteten att det medicinmannen/schamanen gjorde hjälper och många av de behandlade ansåg sig hjälpta. Men själva ritualen och sången är givetvis hemlig...
Jag kan inte säga det bättre än:
När man försöker sätta sig in i hur de här människorna har tänkt sig att det fungerar börjar man häpna. Man inser att de som skrivit materialet inte ens har förstått gymnasiefysiken! De svänger med termer om kvantfysik och effekter som går ibland på tvärs, ibland har visst stöd i beprövad vetenskap. Fast man använder inte många termer på rätt sätt. Ungefär som en 14-åring som bläddrat i Nationalencyklopedin och hittat "coola" termer. Fast mer utstuderat, eftersom syftet är att lura folk på pengar.
Referens till studierapporten, tack! Det väsentliga är hur studien definierats, dvs vad som undersöks. Är det månne samma studie sjoberga påtalar:Ja men maskinen har ju genomgått en kliniks dubbelblind studie och klarat testet!
De har en enda seriös studie av maskinen som de hänvisar till från ett tyskt testinstitut. Det ÄR en seriös studie - som visar att maskinen är helt ofarlig att använda, eftersom den inte påverkar kroppen överhuvudtaget. Dvs det finns varken positiva eller negativa effekter med behandlingen.
För tillfället anser jag att behandling med systemet är på samma nivå, som när en medicinman eller schaman utför en magisk, rituell dans för att tillkalla hjälp av andar. Alternativt jaga bort onda andar.
Då det begav sig ansåg majoriteten att det medicinmannen/schamanen gjorde hjälper och många av de behandlade ansåg sig hjälpta. Men själva ritualen och sången är givetvis hemlig...
Vad menar du? Ja kroppen består av celler, men de elektriska signalerna går uteslutande i nervceller. Elektriska impulser via nervceller är för kroppen ett ganska "dyrt" system, så det används bara för styrning och kontroll av sådant som är tidskritiskt och där koordinationen är viktig. En stor del av styrningen i och av kroppen sker kemiskt (med bla hormoner). Få celltyper kan ta emot elektriska singaler och om jag kommer rätt ihåg kan bara nervceller sända elektriska signaler.Niela skrev:Du kanske inte viste att kroppen består av celler och att "elektriska signaler"???