L.I.F.E System?

Sv: L.I.F.E System?

Du kanske inte viste att kroppen består av celler och att "elektriska signaler"???

Eller vad trode du?? att de satt en gubbe uppe i hjärnan med en massa strådar å drog dom så ditt pekfinger kan röra sig????

Ja vi tror väl på de vi vill och de som är skönt i sverige att vi faktsikt får de=)=)=)

Du tror på de du vill utan att ha testat..

Så finns de vi som tror påde vi prövat och då även har en åsikt om verkligheten ist=)

Man ska inte tro så mkt utan veta

Det är skillnadne mellan dig och mig

Du tror

jag vet:bump::grin:

Det är jättefint att din häst blivit bra!

Däremot undrar jag varför du tycker det är lågt att ifrågasätta en metod som inte har någon förankring i någon vedertagen kunskap. Om människorna som tog fram dessa mirakelkurer och maskiner kunde ge en vettig förklaring till hur det fungerar och varför - då är jag med på banan. Men, att komma med en massa flummiga påståenden om att "kroppen kommer i balans" - nä, det köper jag inte.

Jag skulle vilja veta - VAD som mäts, HUR man kommer fram till vilka "obalanser" som finns och HUR man behandlar dem. Inget av denna information finns på de hemsidor du angivit. Det finns inte referenser till några publicerade studier, bara påståenden som "används av veterinärer i Tyskland" - som att det skulle vara en garanti för att metoden fungerar :crazy:

Senast ändrad:

Du kanske inte viste att kroppen består av celler och att "elektriska signaler"???

Jo, jag vet att kroppen består av celler. Det jag vände mig emot var att alla kroppens celler kommunicerar med varandra.

Eller vad trode du?? att de satt en gubbe uppe i hjärnan med en massa strådar å drog dom så ditt pekfinger kan röra sig????

Det var väl en onödig kommentar.

Ja vi tror väl på de vi vill och de som är skönt i sverige att vi faktsikt får de=)=)=)

Du tror på de du vill utan att ha testat..

Så finns de vi som tror påde vi prövat och då även har en åsikt om verkligheten ist=)

Man ska inte tro så mkt utan veta

Det är skillnadne mellan dig och mig

Du tror

jag vet:bump::grin:

I det här fallet tror jag (!) tyvärr att det är tvärtom.

Svar i fetstil.

Oftast är det inte djuren som mår bättre efter att de fått behandling, men ägarna mår avsevärt bättre när de ser att hästen får behandling.

Och det där gäller även när häst blir behandlad av vetrinär. En vetrinär kan klämma bra mycket stålar av en häsägare och hästen blir i alla fall inte bra. (bara hästägaren tycker det)
Jag ser sällan att vetrinärer får påskrivet. Däremot om det gäller alternativmedicin-då jäklar..........är hästfolk okunniga och fattar inget och bara plockar upp pengar och blir lurade (utan att själva fatta det). Men när någon kommer ifrån fina vetkliniken med 5000:- och uppåt i kvitton, då har minsann ingen blivit uppkörd inte..........
Pratas ochså om placebo-effekt. Samma där. En vet. kan kläcka ur sig vad som helst och hästägaren köper det rakt av! Häst blev bra efter behandling :grin:.

Men men...om man så mycket som knystade kotknackare för 30 år sedan stod håret rätt upp på läkares huvud........ja än idag finns det läkare som rynkar på näsan och inte tycker att de har lika fin utbildning som de.
En person eller ett djur som inte svarar på en vetrinärs eller läkares medicingiva får byta, och byta och byta och byta och byta enda tills det inte finns några mer piller eller sprutor att ge. Då rycker de på axlarna och säger nu skiter jag i dig. Finns inget mer att göra. Hej då!!
En person som provar en alternativ metod förväntar sig mirakel pronto!! Annars är allt ljug och båg från början till slut. (sen att många har blivit bättre eller botad av metoden saknar betydelse eftsom det minsann inte är vetenskapöigt bevisat)
Man gjorde blindstudie på karro om att bota tennisarmbåge med laser. Det fick inte det önskade resultatet- Nej det där med laser på armbågar funkar inte sa man......vi fortsätter med cortisonspruta. (viskar..det funkar ju inte heller, med det tar bort smärtan i 6 mån i alla fall och människan kommer inte hit på ett tag och gnäller)
Jag vet rätt många som blivit b o t a d e från tennisarmbåge med laser och faktiskt ingen som blivit det med cortisonsprutor.
gulan

Du tillhör väl jag iofs en avdelning som är rejält bespottad från början, men här går faktiskt gränsen vet du vad. Jag har själv dristat mig att prova, orsaken är helt avhängd på en annons som såg mycket seriös ut i en stor ras tidning. Men nej, tyvärr så funkar det inte som man beskrev och kommer inte att göra det heller.

Det jag starkt invänder emot och som är vanligt förekommande, hästen har njur, och lever problem och inte ovanligt med sk tarmrubbningar.

Ja, man vet att en eksem häst har störningar i tarm systemet och grunden för den störningen ligger utan för möjligheten att behandla detta med en maskin. Skulle det vara så att hästen verkligen hade fel på njurar, lever och tarmar så hade det varit en långt mycket sjukare häst än vad en eksemhäst oftast uppvisar.

Sanningen är den att, i vårt fall har vi fått bättre resultat med den behandling har nu går på än vad en maskin kunde åstadkomma.

Här har Sjöberga en stark poäng, att man nu ger sig ut hos ägare med eksemhästar hänger mest på att dessa är minst sagt desperatata samt att det dessutom finns en mycket stor marknad.

Du tillhör väl jag iofs en avdelning som är rejält bespottad från början, men här går faktiskt gränsen vet du vad.
Vad är det som gränsen går? Att det är en maskin som säger sig kunna hjälpa, eller att jag tycker att många vetrinärer ochså är kvackare och inte vet vad de håller på med??
Jag har själv dristat mig att prova, orsaken är helt avhängd på en annons som såg mycket seriös ut i en stor ras tidning. Men nej, tyvärr så funkar det inte som man beskrev och kommer inte att göra det heller.
Alltså du HAR provat eller ville du prova?
Det jag starkt invänder emot och som är vanligt förekommande, hästen har njur, och lever problem och inte ovanligt med sk tarmrubbningar.
Men många hästar har säkert det. När hästar ska prestera så hårt som vi vill att de ska göra, då är det svårt att göra det om innanmätet inte mår bra. En häst som skruttar i hagen lider inte nämnvärt. (kanske eksemhäst då, men det finns så många andra åkommor som ochså kommer ifrån "magen".)

Ja, man vet att en eksem häst har störningar i tarm systemet och grunden för den störningen ligger utan för möjligheten att behandla detta med en maskin.
Så vad för behandling föreslår vetrinärmedicinen då? Cortizonpiller, cortizonsalva eller cortizonspruta?
Skulle det vara så att hästen verkligen hade fel på njurar, lever och tarmar så hade det varit en långt mycket sjukare häst än vad en eksemhäst oftast uppvisar.
Fel behöver det inte vara, men en störning. Och jag håller inte med dig. Jag vet människor och djur som bara genom att ändra kosthållning blir av med eksem, klåda och värk. Utan piller. Det tolkar i alla fall jag som att man har hjälpt kroppen på något sätt. Antingen genom att sluta med viss föda eller börja med någon annan.
Sanningen är den att, i vårt fall har vi fått bättre resultat med den behandling har nu går på än vad en maskin kunde åstadkomma.
Bra så eller hur?
Här har Sjöberga en stark poäng, att man nu ger sig ut hos ägare med eksemhästar hänger mest på att dessa är minst sagt desperatata samt att det dessutom finns en mycket stor marknad.
Allt med häst är en stor marknad. Jag har inte läst någon här klanka ner på att vetrinärkåren skor sig på okunniga hästägare. Bara för någon åker med sin häst till vetrinären och får diffusa svar och behandlingar och fet nota att betala så är det mer seriöst än en alternativare som provar att hjälpa?
gulan

Hur förklarar ni att min islandshäst som hade svår hudsjkdoim i vindrat. obalanser i organen så hon fick utslag i form av kraftig exem.
Hon var riktigt dålig där ett tag:crazy:
Hennes päls växte ingenting och hon bytte inte till sommarpäls.

Efter 3 behandlingar med denna maskin.. kan skriva att INGA andra behandlingar gjordes under tiden.
Så började min häst sätta päls, exemen försvann och hudsjukdomen försvann..

Det skulle ju också kunna bero på just det, att inga andra behandlingar gjordes under den tiden, då hade huden/kroppen chansen att läka sig själv. Du kan aldrig veta om hon hade blivit bra av sig själv, det är därför det behövs en riktig studie (dubbelblind) och om apparaten fungerar borde ju inte det vara något problem!

Jag har provat, och håller helt med. Det är humbug, en dyr sådan dessutom. Jag tycker mig kunna skriva så här, eftersom jag har lite mer bakom mig än bara att tro. Nu vet jag det också.;)

Du nappade på annonsen du såg i en stor ras tidning sa du. Hur många behandlingar gjorde du med LIFE system? Vad kostade en behandling?

Man betalade för minst 3 behandlingar eftersom detta ansågs nödvändigt, efter det skulle resultatet visa sig. Jag såg nu även i år, att de hade skrivit i en ny rastidning och även här flera behandlingar.
När vi provade kostade de första behandlingarna runt ca 3000 kr, vad det tar betalt numera vet jag ej men förmodligen mer.
Det var ju synd att jag inte väntade till detta år, eftersom nu får man tydligen pengar tillbaka om det inte funkar och det gjorde det inte.

Senast ändrad:

Jag har anmält annonsen till Konsumentverket eftersom den är tydligt bedräglig i sina formuleringar, helt utan stöd i något alls.

Och jo, en veterinär är bättre än en alternativare - veterinären utgår från vetenskap, många sk alternativare är sådana som inte har en aning om vad de håller på. Det var en grov generalisering.

Jag tycker att det är bra att alternativ provas inom alla områden - men det måste göras på ett seriöst sätt.

Jag har själv dristat mig att prova, orsaken är helt avhängd på en annons som såg mycket seriös ut i en stor ras tidning. Men nej, tyvärr så funkar det inte som man beskrev och kommer inte att göra det heller.

Jag reagerade starkt på annonsen och anmälde den till Konsumentverket - kommer den tillbaka med samma formuleringar gör jag det igen. Jag uppmanar andra som reagerar att göra samma sak.

Man utnyttjar desperationen hos människor på olika sätt. För några år sedan botade man cancer hos människor i alla former, det gick åt pipsvängen för inom humanmedicin får man inte påstå saker utan vetenskaplig grund. Då ger man sig på djurområdet, som är mer icke-reglerat.

De har en enda seriös studie av maskinen som de hänvisar till från ett tyskt testinstitut. Det ÄR en seriös studie - som visar att maskinen är helt ofarlig att använda, eftersom den inte påverkar kroppen överhuvudtaget. Dvs det finns varken positiva eller negativa effekter med behandlingen.

Det är som att testa bilar genom att sätta sig i dem - konstatera att man inte utsattes för fara - kliva ur och ge sitt godkännande. Utan att köra en meter.

När man försöker sätta sig in i hur de här människorna har tänkt sig att det fungerar börjar man häpna. Man inser att de som skrivit materialet inte ens har förstått gymnasiefysiken! De svänger med termer om kvantfysik och effekter som går ibland på tvärs, ibland har visst stöd i beprövad vetenskap. Fast man använder inte många termer på rätt sätt. Ungefär som en 14-åring som bläddrat i Nationalencyklopedin och hittat "coola" termer. Fast mer utstuderat, eftersom syftet är att lura folk på pengar.

Frågan är vem man ska tycka mest synd om - jag tror säkert att det finns stackare som behandlar med det här systemet som verkligen tror på det. De är liksom grundlurade i sin tur av de som står bakom kvacksalveriet och säljer maskiner.

Usch, säger jag, att vi ska behöva uppleva denna slags medeltida bondfångeri på 2000-talet.

Eftersom det inte finns en chans i världen att det fungerar med det material som presenteras från tillverkaren, som är en hög mumbo-jumbo beskrivningar av effekter som de uppenbarligen inte har en aning om, kan man dra slutsatsen att det inte fungerar. Det är som att hitta en nål i en höstack (dvs. chansning eftersom de har noll koll) - en höstack med lika många halmstrån som sandkorn i Sahara.

Det intressanta är att OM det ens hade fungerat litegrann hade det inte varit några större problem, då hade apparaten kunnat gå igenom en klinisk undersökning med placebo och dubbelblind och godkännas. Om den hade fungerat ens litegrann, hade tillverkarna gjort detta fortast möjligt och sedan tjänat duktiga pengar på det.

Exempelvis akupunktur har man bevisat effekter genom att göra på det korrekt vetenskapliga sättet, och därmed vunnit gehör för metoden.

Deras "problem" är att det inte ens fungerar litegrann - hela alltihop är bara mumbo-jumbo. Då måste man gå på desperata människor, gärna lågutbildade (annars är risken att man ser igenom bluffen), ge dyra behandlingar med dyr apparat. Ok, 80-90% går säkert inte på bluffen - och tar inte fler behandlingar efter att de sett bluffen på närmare håll. Några få vill gärna tro och går på placeboeffekten och kan finansiera bluffmakarna gott.

priset får mig att bli skeptisk iaf. min erfarenhet av alternativbehandlare (som är mkt omfattande båda vad gäller mig själv och djuren) är att dom mest seriösa och duktigaste är dom som tar minst betalt... har dom till "smör på brödet" så räcker det, eftersom deras visjon är att hjälpa så många djur som möjligt att bli friska. inte att tjäna så mkt pengar som möjligt!!!

Jag läste nyss att FDA i USA förbjöd all import, marknadsföring av dessa bluffmaskineri december 2007! Dags för EU?

Här är lite mer material om de här bluffmaskinerna. Ett utdrag och sedan en bra länk. Historien är tyvärr lång. Bluffmakaren rik. Det är så himla tragiskt att människor FORTFARANDE går på det, genom att vi har så mjäkiga myndigheter som inte tar itu med det.

"
How one man's invention is part of a growing worldwide scam that
snares the desperately ill

By Michael J. Berens and Christine Willmsen
Seattle Times staff reporters
In the late 1980s, an out-of-work math instructor in Colorado built an electronic device he claimed could
diagnose and destroy disease — everything from allergies to cancer — by firing radio frequencies into the body.
But the U.S. Food and Drug Administration, which regulates medical devices, ordered William Nelson to quit
selling his machine and making false claims. Nelson refused, and he was indicted on felony fraud charges. He
fled the country, never to return.
That should have been the unremarkable end of another peddler of medical miracles.
Today, Nelson, 56, orchestrates one of America's boldest health-care frauds from a century-old building in
Budapest, Hungary. Protected by barred gates, surveillance cameras and guards, he rakes in tens of millions of
dollars selling a machine used to exploit the vulnerable and desperately ill.
"

http://www.healthwatcher.net/Quacke...lwide scam - Seattle Times - Nov 19, 2007.pdf

Ja men maskinen har ju genomgått en kliniks dubbelblind studie och klarat testet! Sedan är det inte pr Nelson som har utvecklat Life system!

Ja men maskinen har ju genomgått en kliniks dubbelblind studie och klarat testet! Sedan är det inte pr Nelson som har utvecklat Life system!

Jodå.

Det är precis samma bondfångare bakom båda maskinerna.

"The L.I.F.E. System was designed by Chris Keser, a homeopath. who worked with Bill Nelson on the original Quantum Xerroid."

Det står att en klinisk dubbelblindstudie genomförts på den svenska hemsidan. Finns inga resultat & referenser alls.

Liknande trådar

Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 245
Senast: skiesabove
·
Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
7 941
Senast: tara
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
998
Senast: Sirap
·
Hästvård Undrar vad ni har för erfarenhet av att överklaga ett beslut hos Agria? Vi har en häst som blivit ”utdömd” av veterinär. Veterinären är...
2
Svar
31
· Visningar
4 135
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka