Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
ringskor förstör glidmomentet och ger därför slitage på senor och ledband.
sen förstår jag inte riktigt hur den ska kunde dämpa stöter..? är det mer stöd för hoven du vill åt så går det ju att lägga ut en vanlig sko rätt mkt.
om du vill ha riktigt bra stötdämpning så föreslår jag boa boots med dubbla comfortsulor i.
*KL*
Så länge hästen skos med en järnsko (oberoende av typ av beslag) som ligger an mot själva bärranden (vägghornet) så kan ingen sula,hovfyllning ex,, ge hästen en bättre "stötdämpning" eftersom den primärt först landar på järn beslaget!!
--
Söker man en sko som är stötdämpande så är det bara PG-skon och Ölöv- Gummisko som för dagen ger en ngt bättre stötdämpning..
Den bästa stötdämpningen för den enskilda indivden är och har alltid varit ett mer stötdämpande underlag...
Och då kan jag hoppa över equi pak grubblerierna, då kan ha få ha sina vanliga sulor.
Är inte det lika med att delge att man inte har förstått hovens primära och secundära belastning och stötdämpning???
Det vis som ringskor "förstör" glidmomentet på är att spången verkar bromsande mot underlaget då du har en extra kant som "tar upp" farten.
Då hoven landar på spången så blir det en mycket kraftigare inbromsning än på långa traktarmar ( traktarmarna slutar liksom i tomma intet och "släpper" underlaget) jmf ett par skidor - åk rakt fram = glider , ställ på tvären = bromsar