Hullreglering och foder.

*Gotlandsrusset*

Trådstartare
Kort beskrivning av problemet.
2 kastrerade bröder födda 24/3-24. De äter färskfoder (vaisto)och carnilove torrfoder kittens. Den ena fin i pälsen och lagom i hull, den andre började lägga på sig. Byter till torrfoder (samma märke fast till steriliserade) och den som va lagom i hull slutade äta (även färskfodret) och blev matt i päls samt slö.

Köpte då carnilove kittens igen och han började äta upp allt samt blev fin i pälsen.
Problemet ; hur sjutton ska jag förhindra att min röda fina skitkatt blir större utan att den andra slutar äta?

Kort beskrivning av problemet.
2 kastrerade bröder födda 24/3-24. De äter färskfoder (vaisto)och carnilove torrfoder kittens. Den ena fin i pälsen och lagom i hull, den andre började lägga på sig. Byter till torrfoder (samma märke fast till steriliserade) och den som va lagom i hull slutade äta (även färskfodret) och blev matt i päls samt slö.

Köpte då carnilove kittens igen och han började äta upp allt samt blev fin i pälsen.
Problemet ; hur sjutton ska jag förhindra att min röda fina skitkatt blir större utan att den andra slutar äta?

Surefeed! Om de är chippade så är det bara att mäta upp hur mycket varje katt ska ha.

1737875864991.webp

Liknande trådar

Katthälsa Vi har två gudomliga kattungar hemma nu som är 4 månader. Jag har läst så mycket jag kunnat om foder och vilket som är bäst. Nu äter de...
Svar
16
· Visningar
1 374
Senast: MiniLi
·
Hundhälsa Ja, jag har ju två hundar med problemmagar.. Och två hundar med magar av stål. Det är dock en av de med problemmagar som jag inte blir...
Svar
9
· Visningar
2 031
Senast: Maniac123
·
Katthälsa Min katt är överviktig. Min plan var att utesluta torrfodret helt och enbart ge blötmat, men jag har märkt de senaste dagarna att katten...
Svar
10
· Visningar
2 031
Senast: MJLee
·
Hundhälsa Nu ger jag verkligen upp. Mina hundar (en whippet på 3 år och en italiensk vinthund på 9 år) får idag enbart färskfoder, men det funkar...
2
Svar
34
· Visningar
7 077
Senast: Amk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka