Sv: Salt..

Jag köpte en säck fodersalt, 25 kg för 79 kr. Riktigt fint salt som löser sig direkt i vatten.

Nu har jag salt ett år framåt ;)

Du har fått många bra tips på hur man tillför salt, men måste bara fråga... Du kan inte ha saltsten till din häst? Många hästar brukar ju reglera det bra själva då. (Dock inte alla, min tex förbrukar då alldeles för mycket salt)

Hon har saltsten men hon är inte så förtjust i den som vissa hästar kan vara, det var tips från min tränare för hon blir sjöblöt efter 10 min, trots god kondition, så för hennes skull tyckte hon att jag kunde lägga till salt och jag tycker det låter som en bra idé.

Ok :) Det var ingen kritik på något sätt, men är man nyfiken av sig så måste man ju fråga. Lycka till med hästen!

Det förstår jag också, hade verkat något dumt om hon inte hade haft det :rofl:, tycker jag då:D

Ska jag ge min 16 månaders unghäst extra salt? Eller räcker det med att hon har sin saltsten som hon gärna slickar på? :)

Liknande trådar

Foder & Strö Då min häst har FFV som vi inte får bukt på ska vi testa GastoGard. Dock går det inte att ge honom orala sprutor, har någon provat att...
Svar
5
· Visningar
557
Senast: AbCdE
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
669
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Dum fråga kanske men… När jag beräknar foderstat till våra hästar så behöver jag lägga till 20 gram MSM för att få rätt nivå på svavel...
Svar
10
· Visningar
464
Senast: iNHALE
·
Foder & Strö Hej. Vi har en ponny på 15 år . Vi är lite osäkra på hur mycket vi ska ge till han hö. Dom får fri tillgång till hösilage i hagen. Sen...
Svar
12
· Visningar
751
Senast: matson
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare
  • Vi som letar häst II