Vad har han gjort?! (sår!)

Sv: Vad har han gjort?! (sår!)

Jag har sett liknade sår på en ponny för längesedan som blev attackerad av en hund det var därför jag undrade.

ah, enda hunden i närheten är våran egen, och tror inte att det skulle bli sådana "skrubbsår" av hundbett.

Vi får klura vidare :)

Vissa ställen är ju typiska kliställen. Men frambenet och under magen.... Hur skulle han klia sig mot träd där?
Såna skrubbsår blir det ju inte av att klia sig själv med hjälp av sparkar eller bett..
Isf har han nog lagt sig på sidan efteråt och försökt klia (gnugga) hela sidan mot marken hysteriskt.

Hmm.. skum häst ;)

Isf har han nog lagt sig på sidan efteråt och försökt klia (gnugga) hela sidan mot marken hysteriskt.

Hmm.. skum häst ;)

Tack för dagens asgarv :rofl: :bow:

Jag kan säga att denna äldre herre hittar på både det ena och det andra.. :angel:

Som exempel; Han tyckte att han fick för lite foder en dag.. Länk1
..Att hitta på sådana här saker är typiskt Vic..

Ska ut och rida nu..men vill helst inte sätta sadel på honom då han hade lite skorpor just i sadelgjordsstaden. Inte kul att rida barbacka nu då han tappat en hel del muskler efter vila efter skada och semester.. Slänga på en bunt med schabrak? :idea:

Som exempel; Han tyckte att han fick för lite foder en dag.. Länk1
..Att hitta på sådana här saker är typiskt Vic..

:rofl::rofl::D

Haha, vilken tok!!! :eek: Tur att det gick så bra som det gick!

Jadu... med tanke på det där kan han nog hittat på vad som helst...:rofl: till exempel lagt sig i en myrstack ;)

Ja, det var en tuff natt vill jag lova, och han stod säkert och småskrattade åt mig varje gång jag var ut till stallet och tittade till honom.. :mad:

Dom flesta skorpor hade försvunnit nu i dag, han hade rullat sig ganska ordentligt när han kom ut i hagen imorse. Men jag tycker det såg bättre ut nu när dem var borta (inga öppna sår) och mycket lättare att få det rent. Köpte proteinsalva, så detta ska nog läka ihop snart. Är det rötmånad ännu?

Att såren läker ihop fint behöver du nog inte oroa dig för, så pass små sår brukar inte vålla några större problem (förutsatt att man sköter dom förstås ;) ).

Vad han gjort, det kan du nog fundera på i all evighet däremot ;)
Han kanske har lekt lite våldsamt med någon av de andra hästarna eller blivit trängd mot en sten/träd, gått omkull (tänk häst i galopp, vänster fram tappar fästet och glider in under häst, häst landar på vänster sida) eller så är det helt enkelt en utomjording som opererat in gps-sändare i din häst för att hålla koll på honom :idea: :D

Ser ut som glid/skrapsår.. kan han ha busat och kutat i full fart och kanat en bit på sidan?

Det är vad du tror..
I själva verket leker han fälttävlanshäst i hagen hela dagarna, så när du väl kommer dit är han trött och lugn ;)

Han har ju ett förflutet som ridskole-och tävlingshäst (hopp & dress) Så han kanske kör någon fälttävlans variant om nätterna.. :P

Tokhäst.. :D

Liknande trådar

Hästvård Eftersom jag inte har något att göra och lite tankar att skingra sitter jag här på lördagskvällen och nördar ner mig i min hästs...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
9 086
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 413
Senast: cassiopeja
·
Hästvård Nu behöver jag bolla lite tankar ang om jag behöver oroa mej eller inte. Kan börja med att säga att hon är inbetad för hand och sen...
Svar
5
· Visningar
1 016
Hästvård Jag misstänker att det här kan bli långt och mest vill jag skriva av mig och få alla bitar sammanfattade på ett ställe. Alla tankar och...
Svar
5
· Visningar
1 810
Senast: Jerseyite
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare
  • Vi som letar häst II