Muskeluppbyggande müsli?

Sv: Muskeluppbyggande müsli?

Måste man i varje tråd om ett visst foder även skriva att man faktiskt gör foderstatsberäkningar också för att folk inte ska dumförklara en? Här var det ju en viss fodersort som TS ville diskutera och få veta mer om, ska man bara för att det råkar vara müsli då ha förutfattade meningar om att h*n inte beräknar sin foderstat? :confused:
(Eller just för att h*n heller inte skrev det?)

Tack för att någon förstår min irritation mot folk som ska på och diskutera beräkningar och analyser när min fråga inte hade ett dyft med det att göra...

Hur svårt kan det vara att bara skriva "Jag har erfarenhet/Jag har hört att ett visst foder funkar bra/dåligt", när det faktiskt är det enda jag frågar efter?

Ibland blir man bara ledsen av att bara ställa en simpel fråga..
Jag må vara känslig, men jag känner mig rent idiotförklarad av en del av svaren jag fått i denna tråd. :(

Kanske hade TS ev foderkunskaper varit mer uppenbara om hon uttryckt vilket innehåll hon önskade av sin müsli (utifrån hennes uträknade foderstat), dvs "jag söker en proteinrik müsli"?
Tyvärr är det så att väldigt många tror att en viss fodersort är t ex muskeluppbyggande oberoende av vad hästen äter i övrigt. Så det var, åtminstone från min sida, i all välmening som frågan om analyser och foderstatsberäkning kom upp.
Om du eller någon annan tolkat det på något annat sätt är det tråkigt. Jag gör inte inlägg för att såra någon eller "trampa dem på tårna", och det hoppas jag att inte andra heller gör. Det är väl ändå inte forumets idé? Även om tonen tyvärr ofta blir hård från en del, även i denna tråd...

Liknande trådar

Foder & Strö hej! Jag skulle vilja ha lite tips på foder till min äldsta herre. Som rubriken lyder är han 34 år och har alltid varit precis...
Svar
10
· Visningar
1 383
Senast: Blubbis
·
Foder & Strö Mitt ena fullblods sto har inget intresse/aptit på grovfoder och är ständigt tunn över revbenen, inte mager men tunn, i övrigt är hon...
Svar
8
· Visningar
1 080
Senast: QuickStar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka