Sv: Täcke på 1 åring?
jag håller helt med dig i allt du skriver alla får såklart göra som de vill, man kan ju inte hindra folk och det jag tycker är vettigt tycker ju andra är jätteknäppt men man kan ju dela med sig av sina erfarenheter och lära sig lite om båda sidorna
Nu har Gullan86 en islänning och vill själv ha så lite hantering av den unghästen som möjligt fram till inridning. Typ så som som gör på Island. Det tycker jag är ok eftersom det är hennes val till hennes häst.
Samtidigt så kan man göra på ditt sätt och det är också ok.
Det är inte för att den inte går i flock hästen kommer att springa över dig. Det är för att unghästar som hanteras för mycket ser människor som en betjänt som ger mat och som man kan klia sig på.
Men då gäller det ju att inte bli betjänt utan flockledare.
Jag kan också tillägga att jag inte kommer att täcka min åring (arab) i vinter. Han går inte i lösdrift.
// Linda
jag håller helt med dig i allt du skriver alla får såklart göra som de vill, man kan ju inte hindra folk och det jag tycker är vettigt tycker ju andra är jätteknäppt men man kan ju dela med sig av sina erfarenheter och lära sig lite om båda sidorna