Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Min häst har tjock man, så pass tjock att den delar sig och lägger sig på båda sidor (mittbena). Jag skulle verkligen vilja rycka honom...
Svar
11
· Visningar
1 106
Senast: tinissen
·
E
Hästvård Hittade en 'knöl' på hästens vänstra framben, är stenhård och går inte att röra på. Känns som om den sitter fast i benet? Han har ingen...
Svar
10
· Visningar
1 059
Senast: Tinen
·
Hästvård MIn ponny var på vila två veckor i sommar, hon gick på magert bete. Trots detta la hon på sig några kg för mycket. Det som är så...
Svar
9
· Visningar
1 282
Senast: Korven
·
M
Foder & Strö Ibland blir jag att må dåligt över den bantningshysteri som råder gällande en del hästar i min närhet. I rädsla över att få sin häst...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 072
Senast: Tires
·
F
Foder & Strö Vad har korn för positiva och negativa egenskaper? Hur skiljer det sig från t ex krafft? Om jag byter ut krafft grund mot korn, (ger...
Svar
9
· Visningar
1 395
Senast: lundsbo
·
Hästvård Har haft en ny hovslagare under våren,då den gamle tog timeout. Hon har skott hästarna 3 ggr. Varje gång har hon verkat lite,men...
2
Svar
35
· Visningar
4 048
Senast: jojjogalopp
·
Foder & Strö Foderhästen har gaffelbandskada och är "vilande" förutom små skritturer. Sommaren har inte varit gynnsam och gamlingen som han är har...
Svar
6
· Visningar
1 128
Senast: Michellan95
·
N
Foder & Strö Hur vet man om betet är proteinrikt? Analyserar man det, eller är det överkurs? Värdena försämras ju senare på sommaren oxå. Hur vet...
Svar
3
· Visningar
901
Senast: _86a_
·
Foder & Strö Vad kan en liter krafft groov väga? Är så dålig på att uppskatta vikt och min våg har lagt av. Tacksam för hjälp!
Svar
2
· Visningar
720
Senast: Natasja
·
G
Hästvård Vad anser ni vara en korrekt hov? Hur ska en sådan se ut? Lägg gärna in bilder också. Har haft problem länge nu att hitta en...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
9 418
Senast: Tinen
·
Hästvård Min hingst har en tendens till att gnugga rumpan i boxen.. inte jag som målat i stallet men jag antar att det är någon slags tjärfärg...
Svar
4
· Visningar
1 783
Senast: weasel_
·
A
Hästvård Jag har en D-ponny vallack som har exem, och min fråga är när bör man eller tycker ni att man kan ta av exemtäcket på hästen? Köpte ett...
2
Svar
23
· Visningar
2 317
Senast: Vimsig
·
B
Hästvård Min häst har en massa träd i hagen som hon och hennes hästkompisar har gnagat av barken på. De står sedan och kliar sig emot träden och...
2
Svar
23
· Visningar
2 877
Senast: ennelie
·
Hästvård Hej Har lite funderingar kring ett bakben på nya hästen. Vi känner uppfödaren och har följt hästen sen han var bebis. Vid 2-års...
Svar
2
· Visningar
794
Senast: TantEster
·
A
Hästvård Ponnyn jag rider fick ett ganska djupt sår på ena bakbenet ovanför karleden på skenbenet för 10 dagar sen ungefär. Hon har inte känts...
Svar
14
· Visningar
3 348
Senast: TantEster
·
Foder & Strö Har nyligen köpt häst och funderar lite över foderstaten till hösten Inte aktuellt än, men analysen på hösilaget ska komma närmaste...
Svar
3
· Visningar
830
Senast: pinky
·
Hästvård Jag kom att tänka på att jag inte vet vad man använder till våtvarma omslag nuförtiden. Förr var receptet 1 del Alun och 2 delar...
2
Svar
27
· Visningar
14 041
Senast: bigganl
·
A
Hästvård hej! när jag köpte min häst fick jag jätte många fina benlindor med. pratade med min kompis om de och hon säger att de kan vara...
Svar
19
· Visningar
3 330
Senast: Celoty
·
Foder & Strö Hur gör ni med kvoterna när ni börjar stödfodra? Räknar ni bara på kraftfodret eller räknar ni med betet? OM ni räknar med betet, hur...
Svar
5
· Visningar
751
Senast: Gallardo
·
F
Foder & Strö Hur mycket hö/hösilage eller ensilage köper ni hem per häst/ponny för en innesäsong?
Svar
18
· Visningar
3 986

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka