Kåda på hästar?

Sv: Kåda på hästar?

Vart köper man handsprit? Låter ju väldigt smidigt!
Jag har använt mig av Oceans handrengöring från g....g.....n
innan lite kladdigt men effektivt!

Min häst har en massa träd i hagen som hon och hennes hästkompisar har gnagat av barken på. De står sedan och kliar sig emot träden och kåda fastnar i pälsen på dem. Hur får man bort kådan? Känns inte så roligt att åka på träning/tävling med en häst som är full i kåda..

Lyckades få bort det med hästschampo (:

Hej!
Är kådan intorkad så brukar det funka med en vanlig hederlig svart ryktsten, en sån där svart halv-ihålig sak som blir pulver när man gnuggar den mot saker, använt det massa gånger o det funkar!
Men BARA om den är torkad, klibbig kåda är nog ett helsike o få bort, aldrig råkat ut för det..! Lycka till!!

Liknande trådar

Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 397
Senast: Stergo
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 304
Senast: Roheryn
·
Hästvård Jo, jag letar efter en till häst (har två här hemma på gården). Nu ska det bli en islänning för mestadels uteritter men vill också träna...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
8 737
Senast: Lobelia
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 841
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka