Kåda på hästar?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Balibusen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 23
  • Visningar Visningar 2 879
Sv: Kåda på hästar?

Vart köper man handsprit? Låter ju väldigt smidigt!
Jag har använt mig av Oceans handrengöring från g....g.....n
innan lite kladdigt men effektivt!

Min häst har en massa träd i hagen som hon och hennes hästkompisar har gnagat av barken på. De står sedan och kliar sig emot träden och kåda fastnar i pälsen på dem. Hur får man bort kådan? Känns inte så roligt att åka på träning/tävling med en häst som är full i kåda..

Lyckades få bort det med hästschampo (:

Hej!
Är kådan intorkad så brukar det funka med en vanlig hederlig svart ryktsten, en sån där svart halv-ihålig sak som blir pulver när man gnuggar den mot saker, använt det massa gånger o det funkar!
Men BARA om den är torkad, klibbig kåda är nog ett helsike o få bort, aldrig råkat ut för det..! Lycka till!!

Liknande trådar

Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som... 2
Svar
24
· Visningar
1 372
Senast: skiesabove
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 084
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna... 2
Svar
23
· Visningar
2 609
Senast: Stergo
·
Hästmänniskan Min situation: Jag börjar tänka mer och mer på att skaffa en till häst, det började som ett "skämt" att jag kanske ska köpa en kompis... 2 3
Svar
48
· Visningar
3 974

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka