Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård jag ska bli fodervärd åt en ponny, 25 år vars huvudsakliga uppgift blir att gå som sällskap åt min häst. Dock så går han att rida...
Svar
3
· Visningar
992
Senast: jassica
·
Foder & Strö Någon som vet något bra tillskott att ge om det bara behövs fosfor? Finns kanske ren fosfor att ge? Tack :laugh:
Svar
4
· Visningar
808
Senast: Tuvisen
·
Foder & Strö Hur är det nu riktigt? Kan man ge årets hö redan eller skall man vänta i några veckor? Finns en höbonde i närheten vars fru envisas med...
Svar
4
· Visningar
2 074
Senast: MiaMaria
·
S
Hästvård Går lite i köptankar, har hittat en häst som nystar lite på höger fram. Tror ni att det är skaderisk m.m om man ska ha henne till...
Svar
4
· Visningar
939
Senast: Saagaa
·
Hästvård Läste en saluannons idag och blev lite fundersam.. det var ett hbl som hade mild hovbroskförbening,men enligt säljaren hade veterinär...
Svar
15
· Visningar
1 545
Senast: Nominous
·
W
Hästvård Ursäkta otroligt dumma frågor, det känns pinsamt att jag inte kan detta.. Hoppas jag inte blir halshuggen nu :p 1. Kyllera vs...
Svar
3
· Visningar
901
Senast: wild n crazy
·
E
Hästvård Jag har en exemhäst som jag satte på sitt exemtäcke någon gång i april, och efter det har jag smörjt hennes man och svans, varje dag...
Svar
4
· Visningar
697
Senast: Isis2
·
Foder & Strö Man ska ju hålla koll på kalcium-/fosforkvoten och jag har inte funderat så mycket över det nu på sommaren, kommer att räkna foderstat i...
Svar
17
· Visningar
1 729
Senast: _86a_
·
Hästvård min häst vaccinerades igår, jag hade tänkt avmaska idag men kom på att det inte är så smart, det blir väl onödigt mycket belastning för...
Svar
3
· Visningar
828
Senast: Madick
·
J
Hästvård Ja som rubriken lyder så har min häst fått en konstig hård bulle mellan kotan och ballarna på framhoven.. Kan inte komma på riktigt vad...
Svar
2
· Visningar
911
Senast: Bialitt
·
F
Hästvård Hej! Är det någon som vet vad det kan vara för prickar som jag idag såg i en bajshög som min pålle nyss lagt. Tilläggas kan att han är...
Svar
6
· Visningar
1 899
Senast: pinky
·
Hästvård Vill eventuellt röntga min häst och låta veterinärer gå igenom henne ordentligt. Har haft en vet. som vart ute & känt igenom hennes rygg...
Svar
9
· Visningar
2 163
Senast: Elma_vip
·
Foder & Strö Är det någon som har koll på huruvida de färdiga foderblandningarna består av långsam eller snabb energi? De enda jag har hittat som...
Svar
7
· Visningar
1 562
Senast: lundsbo
·
P
Hästvård Hej! Vänder mig till er med erfarenhet av lite mer komplicerade hovsprickor! Har en häst med en spricka från kronranden och ner bak vid...
Svar
5
· Visningar
1 697
Senast: Piraya
·
Hästvård Efter många år med STORA problem att sko bak pga av shivering funderar jag nu på att ta bort skorna bak. För tillfället står jag utan...
2
Svar
36
· Visningar
3 389
Foder & Strö Jag har en 4-årig D-ponny som gått på bete hela sommaren. Han har inte ätit något tillskott förutom lite betfor, men nu när näringen i...
Svar
4
· Visningar
915
Senast: Trasdockan
·
Hästvård Mitt sto är halt. Endast i trav men rejält halt. Hon är inte varm eller svullen någonstans. Min hovis var här för att kolla så det inte...
Svar
4
· Visningar
1 249
L
Foder & Strö Mitt gissel är pelletrat kraftfoder - trots att jag tycker det funkar utmärkt överlag. Jag fixar bra grovfoder med bästa analys jag kan...
Svar
14
· Visningar
1 178
Senast: Bialitt
·
A
Hästvård Min häst har en knöl under magen, lite längre bak än där sadelgjorden sitter. Det ser ut som att man har lagt in en snusdosa under...
2
Svar
23
· Visningar
2 759
Foder & Strö finns det i "småförpackningar"? Har smärre lagerproblematik i stallet så det vore perfekt med mindre förpackningar- men har inte sett...
Svar
6
· Visningar
984

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka