Hur anlägger man en permanent bädd?

Sv: Hur anlägger man en permanent bädd?

ja,torv är dyrare per bal. men det är drygare, o i längden blev det billigare för mig iallafall. torven suger bättre tycker jag

Hrm, detta låter riktigt ekonomiskt och lätt mockat. :) Kanske man ska prova på. :p

Ja jag har bara varit med om att folk sparar allt kiss i botten. Hur gör man på riktigt?

Har tidigare haft spånbädd enligt de instruktioner andra gett dig här. Är ok om man har en häst som inte gräver.

Har dock på senare år istället börjat ta ut både kiss och bajs. De flesta hästar har sina bestämda kiss och bajsplatser, så det är lätt att hitta och bara mocka där. Ströar på med massor av spån i början av säsongen. Nästa lika mycket som vid anläggande av en bädd. 3-4 balar. Jag har insett att det går åt lika mycket spån antingen man har bädd eller ej ändå och man slipper ha en tjock bädd som sväller hela tiden. Alltid fräscht spån bara, utan kiss. Bra mycket trevligare med på sommaren när allt skall ut, att slippa dessa decimetrar av brunnet hårt spån som skall ut.

Hälsning Maja

finns många olika.
i stallet jag står i så lägger vi in 5-6 säckar kalk direkt på betonggolvet. sedan ett tjockt lager med spån. blöter på när spånet är på plats.
fyller endast på med spån under åretsgång..
Bädden ligger från slutet av augusti till maj. funkar super =)

Liknande trådar

Hästvård Jag har snubblat över några trådar på FB på sistone om alternativbehandlingar av hästar (avmaska med örter, inte vaccinera...
Svar
6
· Visningar
380
Senast: animalasia
·
Foder & Strö Hur anlägger ni en torvbädd, eller en bädd överhuvudtaget?
Svar
6
· Visningar
1 050
Senast: IngelaH
·
Hundhälsa Jag har, för första gången i mitt liv, blivit med tik. En omplacering, snart fem år gammal, som tidigare bara bott hos sin uppfödare och...
Svar
4
· Visningar
471
Senast: Roheryn
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 399
Senast: Stergo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka