Böjprov innan röntgen

Sv: Böjprov innan röntgen

Ett arbetsprov tycker jag tillhör en komplett klinikbesiktning men du tycker att det är överkurs då eller?

Pratar vi om samma sak?
Jag har då aldrig varit med om att göra ett arbetsprov vid en besiktning. De gånger jag har utfört arbetsprov har varit på travhästar ( förutom en FT-häst och en galoppör) för att utröna om de lider av överträningssymptom (polycytemi). Det är dessutom en ganska så dyr procedur.

Jag skulle kunna tänka mig att Jeeves kanske menar longering/ridprov, gör man något annat på ordinära ridhästar vid besiktning - jag tror inte det.

Då är jag med! Det är väl klart att man ska "provköra" hästen och kolla igenom det man kan! Men inom mitt fd arbetsområde används uttrycket "arbetsprov" just för att utröna om överträningssymptom föreligger....

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 845
Senast: Lavinia
·
Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
11 007
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Någon som varit med om liknande? Har ett sto som knappt aldrig varit sjuk eller skadad, tills hon för ett år sedan skadade sig rejält...
Svar
17
· Visningar
3 070
Senast: Cattis_E
·
Ekonomi & Juridik Har ju sett här att många är rädda för att köpa häst utan försäkring. Uppfödare är rädda för att sälja häst utan dolda fel försäkring...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
10 152
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• kattförsäkring
  • Annonsera mera hundar 2