Alltså jag ville teckna en försäkring. Kollade först på nätet fyllde i uppgifter och fick ett pris.Dock känns det bättre och prata med en handläggare.På nätet kunde jag tex bara försäkra 30.000 i liv. Jag frågade bl.a. om jag inte kunde försäkra högre i liv jo det kunde jag. Försäkringen blev mycket dyrare jag frågade varför. Då sa handläggaren att via nätet ingick inte användbarhetsskyddet. Då ville jag ha en förklaring från henne vad det innebar. Då fick jag förklaringen att utan användbarhetsskyddet ersattes bara liv om hästen dog knall fall. Då sa jag : men jag måste ju kunna undersöka/konstatera skadan/sjukdomen. Då svarar hon : nej ingen behandling. Då försöker jag förklara att konstatera en sjukdom/skada är inte att behandla. Efter lite diskussion fram och tillbaka förstod hon. Det jag vill säga med detta är att om handläggaren inte kan förklara bättre/förstå bättre är det inte konstigt det blir svårt för kunden att förstå villkoren.Jag ska väl inte förklara för handläggaren ?I min erf , så förstår man sin försäkring och vad man tecknat uppstår inte de problem du upplever . Men som sagt , svårt att förstå lite vad du avser då dina inlägg varit lite svåra att tolka hur du menar .