Icke behandlingsbar mugg

Sv: Icke behandlingsbar mugg

HAr du prövat med honung? :)
De är naturligt, antiinflamatoriskt och funkar som bara den! :D

Hade en mugg som inte ville försvinna på mitt sto och då hon är frieser, var vi nära inpå att raka av henne hovskägg.
Sen började jag prakticera som hovslagare och han tipsa mig om det en gång, sen var jag fast. Jag föredrar honung framför många andra salvor och det funkar, så som sagt, testa :)

Supergammal tråd, men sedan den skrevs så har min tös varit på HBG en gång till, en månad denna gången.

Där hittade de Betnovat, en underbar salva :angel:, steoridsalva, men det tar hennes mojs.

Nu börjar hon dra på sig allsköns smågrejer igen och på måndag är det vet.-besök.

Men honung, det hjälper ingeting på henne.

Har det börjat igen:crazy:

Här är det lugnt- so far:angel:

Menar du Betnovat som till svamp i hårbotten på människan?

Yes, fast med Chinaform till häst. Funkar underbart bra :love: Den är nog lite starkare till häst med, har inte tuben här.

Sen har jag ju lite andra salvor som är starkare/svagare om jag märker att nån fläck är extra seg.

Jo, jag får nog ta in henne, hon fixar inte sommaren, juverinflammation, hårsäcksinflammation, början till muggen osv osv... dessutom tappar hon skorna på löpande band.

I sommar har min ena skotts med New balanceskon o jag har inte fått 110 tappskor- ingen alls snarare:bow::banana:

Ska prata med hovis, men hon tappar nästan enbart när hon går på bete. Dessutom skos hon så att det är minimalt hon kan trampa av dem på, ändå gör hon det, mycket förvirrande.

Fast det var just pga att det brukar bli många tappskor på betet.

de är även utlagda.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Ska försöka vara kortfattad. Gäller ett sto på 10 år. Tävlad upp till MSV dressyr. Haft artros konstaterat i vä bak sedan hon var 5...
Svar
4
· Visningar
1 562
Senast: Fiorano
·
Hästvård Hej alla! Ska försöka förklara så tydligt jag kan! x) Jag har en 15 årig häst som för ett par veckor sedan fick konstaterat att han...
Svar
0
· Visningar
798
Senast: Hästanna
·
Hästmänniskan Hej hej! Ska försöka hålla mig kort men endå få med allt relevant. Jag importerade min häst i november förra året. När han kom så hade...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
11 488
Senast: Piaff
·
Hästvård Eftersom jag inte har något att göra och lite tankar att skingra sitter jag här på lördagskvällen och nördar ner mig i min hästs...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
8 897

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka