Stora bölder.

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Olmerkottarna
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 152
O

Olmerkottarna

Min häst har fullt med stora bölder ( handstora bölder) över hela kroppen. Dom är fyllda med var och blir bara större och större. Vi har pratat med vetrinär å han sa att det var något han hade andas in som han blivit allergisk mot och måste utesluta ensilaget ( hö över huvudtaget ) ett par dagar. Han visste inte hur länge detta kunde vara. vet någon annan?:confused:

Sv: Stora bölder.

Jag har ingen aning om vad det kan var, men det låter ju inte speciellt bra.
Har veterinären Tittat? Eller har ni bara pratat i telefon?

Vill veterinären inte (försöka) behandla hade jag nog konsulterat en annan veterinär, för i mina ögon verkar det absolut vara något som måste behandlas på ett eller annat sätt. Varbölder i värmen som är nu är inte helt toppen..

Du har inga bilder?

Sv: Stora bölder.

Det var något han hade andas in som han inte tålde -.-Låter lite konstigt, men nu är det borta :)

Liknande trådar

Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 902
Senast: Roheryn
·
Ekonomi & Juridik Jag har ett ämne som jag gärna vill höra andras synpunkter kring då jag själv inte riktigt vet hur jag ska tänka, hittade ingen annan... 2
Svar
36
· Visningar
3 619
Senast: 13579vas
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är nu 3½ år sedan jag fick besked om att jag är överkänslig mot komjölk, de 4 vanliga sädesslagen (vete, havre, korn, råg) samt...
Svar
0
· Visningar
509
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
23
· Visningar
2 804

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXII
  • Störiga saker vi stör oss på, del 39
  • Sova över hos killar

Hund, Katt, Andra Djur

• Tuggbensfavoriter
  • Vad heter den här?