Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Bakteriedödande. Har för mig att på många ställen måste hästen kliva i jodopax innan de kommer in på vetbesiktning på tävling för att ta bort bakterier från hovarna.
*kl*
Brukar använda utspädd jodopax och sen blåspray. Såren läker snabbt och infekteras ej. Men nu när jag läser detta börjar jag fundera... Är alsolsprit vettigt att använda vid sårtvätt? Och detta med Aloe spray, vad ger det för effekt och ni som testat, är det bra? Annan sårspray att rekommendera? Fyra ess, hur är den?
Ok, sorry om dumma frågor och för förtydligande, men det är alltså bättre med alsolsprit än jodopax vid små skrapsår etc?
Aloe gel som jag tror någon skrivit om tidigare, är det vettigt att ha på när man tvättat?
Har någon provat 4 ess sårspray? Vore ju trevligt med en sårspray som inte gör skimmeln till blåskäck
Koksaltlösning? Måste den vara nyblandad eller kan man blanda en flaska som man har och "duttar" på vid behov?