Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

I
Foder & Strö Hej jag undrar lite om hur ni gör med foder? ;) Går ni efter en lista på hur mkt av varje sorts foder hästen ska ha; ex. ½ kg havre...
Svar
4
· Visningar
903
Senast: arabia
·
W
Hästvård Låt oss anta att Nils Hult rider regelbundet vid ett stall. Hästarna är friska och det är rent och fint. Inga tvivelaktigheter där...
Svar
9
· Visningar
1 140
Senast: Nafayette
·
Z
Foder & Strö hej. jag undrar vad och hur mycket foder man borde ge ett dräktigt halvblodssto? är det några speciella tillskott man ska ge? eller...
Svar
2
· Visningar
790
Senast: Nafayette
·
Hästvård Vi har blivit erbjudna att låna en stor beteshage men är tveksamma då det finns ekar i hagen. Har rådfrågat veterinär men vill gärna...
Svar
14
· Visningar
2 917
Senast: iloveyou
·
Foder & Strö Har ett dräktigt arab sto (110dag) som nu börjat smalna av. Får inte gå på bete eftersom veterinären trodde att hon hade fång för lite...
Svar
3
· Visningar
796
Senast: Tuvisen
·
Hästvård Stod och kände på min ena hästs juver nyss och upptäcker att det högra är svullet:confused: För att försöka förklara så känns det...
Svar
3
· Visningar
3 202
Senast: Tender
·
Hästvård NI som använder Flusa till häst är det 10 ml man ska ta???Vad tycker ni om flusa resp switch enl jag ringde vet i veckan och hon sa att...
Svar
7
· Visningar
3 843
M
Hästvård Idag när jag tog in min kuse så såg jag att på hans ena öga var det som en grå/blå hinna över hela ögat. Det rinner lite ur det och...
Svar
5
· Visningar
2 120
Senast: cowsense
·
B
Hästvård Till lite ännu mer hovproblem. Som några vet så har min häst väldigt kassa hovar, speciellt under sommaren då det är så torrt, dom...
Svar
3
· Visningar
1 685
Senast: blohme
·
L
Hästvård Hej! För några månader sen började hovis spara på trakterna på min fd travare på min inrådan, då jag ansåg att han gick nästan på...
Svar
7
· Visningar
1 431
Senast: vdb
·
Hästvård Min 28-åriga travare har haft mycket återkommande problem med sitt ena öga de sista två åren. Har fått åtskilliga kurer med...
Svar
6
· Visningar
1 221
Senast: Ulrika C
·
P
Hästvård Mitt 5års sto har lyckats i sommarhagen... Hon är ohalt, oöm, men lite svullen under carpus, på insidan. Markerar kraftigt första stegen...
Svar
12
· Visningar
1 396
Senast: prallan
·
Hästvård Min treåring får varje vår i samband med fällningen jättemycket mjäll i manen och ner på halsen. Det är inte löss och vi har provat med...
Svar
3
· Visningar
754
Senast: Carroo
·
Hästvård Upptäckte idag att pållan fått som små knölar under huden precis framför flanken... Känns som små 4-5 druvor som ligger under huden...
Svar
3
· Visningar
703
Senast: lillaana
·
Hästvård Hur gör ni? Jag har hört att det inte är bra om hästarna har flughuvorna på sig på natten när dem är ute.....själv tar jag av dem under...
Svar
16
· Visningar
1 854
Senast: misen
·
Hästvård Nu e jag uppgiven, Vaför blir hästarna inte av med hostan? Jag drar hela förloppet. I mars/april 2007 blir 2 av mina 3 hästar lite...
Svar
15
· Visningar
1 951
Senast: Jettan
·
Hästvård Hej. Jag funderar på, när bör man börja täcka sina hästar för att undvika värsta vinterpälsen? Jag ska även klippa honom halvt, när...
2
Svar
38
· Visningar
2 557
Senast: Ingela_S
·
A
  • Låst
Hästvård hej alla bukare ! :D undrar lite vad era hästar äter och hur mycke ? hur höga dom är och vilken ras ? Min häst äter 1-1,5kg...
Svar
2
· Visningar
603
Senast: Boj
·
C
Hästvård hej. min häst barkar på träden i hagen... under vinter så antog jag att han var uttråkad i skitvädret men han gör det även nu på...
Svar
5
· Visningar
938
Senast: sessan78
·
Hästvård Är det för tidigt att klippa om ett par veckor?
Svar
15
· Visningar
1 024
Senast: Jeeves
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka