kliniken skickar inte papperna

Sv: kliniken skickar inte papperna

ja och jag tycker de borde ligga i deras intresse att ha nöjda kunder för som de e just nu så kommer jag ju aldrig rekomendera någon att åka dit med sin häst. de e ju helt sjukt

Nej, jag förstår det, och skulle resonera lika. För även om det är djurägaren som har det slutgiltiga ansvaret för att en häst inte går och lider i väntan på utdömningssvar t ex, så den KÄNSLOMÄSSIGA delen ska ju inte föraktas. Och den har tack och lov de veterinärer och kliniker jag haft att göra med varit fullt införstådd med. Även om HÄSTEN rent hälsomässigt skulle kunna vänta både en och tre månader med att åka på den där sista färden till Trapalanda, så är det oftast hjärtkross för djurägaren att gå och se hästen därhemma i hagen, och veta att det är över, tiden är utmätt.

Försäkringsbolagen är också medvetna om det och försöker hantera livskadeärenden så fort de kan, två av de stora bolagen vet jag har 'inom en arbetsvecka' som mål att få ut svaret till djurägaren, även om det av olika anledningar kan dröja längre. Och nu sist, så det dröjde lite (ringde efter en vecka till bolaget, en vecka eter klinikbesök alltså), och deras veterinär ville specialgranska det. (Begripligt, jag hade blivit mer förvånad om han INTE nappat åt sig den livskadeanmälan och tyckt 'vänta, den vill jag studera', då han och jag innan haft ett samtal, då jag ringde och undrade om de ersatte op. Det gjorde det, men han var noga med att se så att jag begrep att det var en DRYG konvalescens och man fick räkna med minst 6 månader, uppemot året, innan de kunde beräknas vara tillbaka i arbete. Och så 2 månader efter op:en kommer livskadeanmälan in. Så förstår att han ville se, dock behövde ju han tyvärr bara liksom alla andra studera skräcksynerna som syntes på UL efter op för att konstatera att det var hopplöst och kört. 3 v efter OP var det lika illa som innan, 8 v efter OP var det tio ggr värre.. ). I alla fall, jag ringde, och skaderegleraren tyckte att 'veterinären ville granska, men jag ska träffa honom i eftermiddag, och sen har jag svar'. Sen ringde hon upp samma eftermiddag, och talade om att jag hade deras tillstånd till avlivning. Så jag slapp vänta på papprena. Hästen fick somna dagen efter.

Jag är sån som tycker det jobbigaste är att FATTA beslutet, när det är fattat vill jag eg ha det som med den innan, jag åker hem med tomt släp. För mig finns inget värre - ÄVEN om de inte har ont (då skulle det vara outhärdligt) - än att gå där, och veta att 'snart..', och som sagt, detta brukar både kliniker och bolag vara väl medvetna om. Så att tycka att fem veckors 'väntetid' på att de skickar papprena är normalt är i min värld inte bara horribelt, det är otroligt nonchalant med.

jag jag är helt tom nu känns de som.:( jag får ont i magen vart enda gång jag åker ut till stallet och ser honom i hagen och just nu är jag bara så trött på att jag ska behöva ringa och tjata och bedja dom om att skynda sig så jag kan få ta bort min häst. de känns ju hemskt.:cry:

papperna är nu även faxade dit så nu har dom två exemplar av dom papper som ska va inskickade så nu hoppas jag verkligen dom kommer iväg och att jag slipper fler ursäktr från deras sida.

tänkte uppdatera tråden lite.
kliniken har fortfarande inte skickat några papper och jag känner att jag ger upp nu och avlivar hästen nästa helg. han har varit helt skrutt nu i helgen känns de som. han har spatt båda bak och massor av lösa benbitar och idag undrade jag om han knappt skulle kunna gå mer stackarn. de spelar ingen roll om försäkringsbolaget inte betalar ut några pengar de är inte värt de! han ska inte behöva lida så som han gör nu. jag är så less på kliniken och framförallt besviken!

hur gör man de?

http://www.vetansvar.se/

Skandalöst av kliniken anser jag =/ Har du lust att PM:a vilken klinik det gäller?

Heder till dig att du sätter hästen främst, men fördjävligt och beklagligt att du ska ha hamnat i den sist du hamnat i. Vad säger f-bolaget om det hela? Kontakta dem och förklara läget, och att du på grund av djurskydd/hästens välmående tänker avliva hästen?

Annars så ringer du till kliniken,säger att dom ska fixa det NU,annars så ringer du och gör en anmälan,då kanske dom får lite eld i rumpan!

problemet är att även om dom skickar papperna imon så kommer de säkerligen att ta en till två veckor till innan försäkringbolaget är färdiga ändå och för hästens skull tror jag de är bättre att han får somna så snart de går.
känns konstigt att behöva hota dem med de för att dom ska skicka papperna som egentligen borde va en ganska självklar grej för dom

Nu ikväll vandrade min älskade vän vidare till dom evigt gröna ängarna.:cry: allt gick väldigt lungt till och han somnade väldigt stillsamt

tyvärr har klinikemn fortfanade inte tagit ditt ansvar och skickat papperna till försäkringbolaget utan detta är något jag får strida vidare med nu i efterhand. tack så mycke för allt stöd!

Beklagar sorgen, men ändå skönt hästen slipper mer nu. Och helt horribelt att kliniken fortfarande inte skickat papprena! :eek:

Pratade du med f-bolaget innan, ang att kliniken inte skickar papprena? Kanske blir fart på kliniken om f-bolaget hör av sig? (Blev det iaf när jag väntade 1½ år på en faktura (!), från en privatvet iofs. Då jag visste fakturan skulle vara ganska hög hörde jag med bolaget hur sent efter man kunde få tillbaka pengarna eg. De faxade/skickade brev/ringde/nåt veterinären, för två dagar senare hade jag räkningen, med medföljande brev att skulle den 'långsamma faktureringen orsaka problem med exvis f-bolag var bolaget välkomma att höra av sig' :devil:)

ja jag har ring försäkringbolaget också och dom sa att dom tyvärr inte kunde göra något utan de är hos kliniken problemet ligger. hon sa också att det var skrämmande och att de absolut inte får at såhär lång tid. denna veckan är jag inne på nionde veckan....

Vad säger kliniken nu då? Jag är helt ärligt helt stum, trodde inte i min vildaste fantasi det nånsin kunde ta så lång tid från nån klinik. Spec inte en välkänd och välrenommerad.

'Tur i oturen' att du ändå satte hästen främst, man tycker ju kliniken borde inse att det går en häst och lider i 'andra änden', månad ut och månad in.

jag ringde dit förra torsdagen och då sa hon att de va en annan som hade hand om det och dom skulle höra av sig men konstigt nog är de ingen som gjort de:grin:

jag ska ringa jordbruksverket och kolla upp vad som är lagliogt och om kliniken har rätt att göra som dom gjort eller om de går att stämma dom på något vis. detta är inget någon annan ska behöva genomlida:mad:

Som jag tror någon sagt i tråden redan. Veterinära ansvarsnämnden. Skulle absolut anmäla det dit.

jag fick papperna för en vecka sedan och har inte orkat ta mig i kragen och skrivit någon anmälan än. orken har inte riktigt funnits där:crazy:

Kan jag gissa mig till att det gäller en klinik i Skåne?! Jag har väntat på räkningar därifrån, läääänge! Har en kompis som bett om röntgenbilder som togs där för ett par år sedan. Bilderna hittar de inte. Kunniga veterinärer, men jag åker aldrig dit igen med tanke på deras kundservice och tiden det alltid tar med papprena. Tyvärr skulle jag behöva några röntgenbilder som togs där, men de lär jag aldrig få så jag har inte ens orka be dem.

ja!! du har helt rätt och nu i efterhand har jag hört många som haft problem med liknande ärenden!!!! fattar inte att dom håller på så

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 864
Senast: Anonymisten
·
Relationer Min pappa fyller snart 76, och vi ses tyvärr sällan, ca 1-2 ggr om året, senast var vid jul. Vi pratar dock i telefonen iallafall minst...
Svar
9
· Visningar
1 564
Senast: Fibusen
·
Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
7 618
Kropp & Själ Orkar inte vara anonym.... I våras fick jag tillfälle att vara med i en smärtstudie gjord av Örebros universitet för att få hjälp med...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
30 289
Senast: EmmaW
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka