Sv: Ev nackdelar med att klippa sommartid, funderingar kring klippa eksemhäst?
Min är en SÄLLAN skådad lortgris, som sagt, tvättvattnet är SVART även vid tvätt varannan vecka
Ang lotion, så provat aloe vera, olja och provat AVS 14, och nylanders är ju i lotionform. Ingen effekt alls tyvärr =/
Tror inte jag provat ngn form av salva/något i salvform på honom alls faktiskt *tänker efter*
Men som sagt, just nu har jag slutat smörja faktiskt, smörjer flugmedel på utsatta partier bara, men smörjer inte eksemen alls, utan 'bara' täcke. Inte gått så länge än, men inte sett någon försämring mot med nylanders/annat förutom horsol. Horsol hjälpte som sagt, ganska mkt direkt i början, men förutom det (att han kunde komma in, och äta INNAN han började klia sönder sig själv och boxen) ingen mer effekt. Och han kommer fortfarande in och äter först och kliar sen, så effekten tycks 'sitta kvar', men i övrigt ingen skillnad. Har massor av Horsol kvar dock, men känns som den isf gör bättre nytta att slänga på om det blir värre, och att underhållsbehandla är pengar i sjön mest. För det är ju inte billigt, nåt av det. Tyvärr.
Tänkt prova Prob sen, när ja snubblar över dte nånstans (orka beställa..). Men planen just nu är tät linishampotvätt, man kan ju iaf prova.
Ska ha handkräm i åtanke, men här tycks inte problemet vara uttorkning lika mkt. Han blir snarare 'fet' och 'flottig' i pälsen när han blir lortig, och 'mjuk och fin' tvättad. Man ser på täcket med, när han kliat sig att det blir som 'fettfläckar', fast svarta smutsiga, inifrån och ut, när han inte är tvättad på ett tag. Alltså även nu när han inte smörjs (innan när han smorde var det ju inte så konstigt)