Häst som fäller på bete?

Sv: Häst som fäller på bete?

Jag har en hingst som är ett år sokm gått på bete sen början av juni, han har haft täcke hela vintern så han hade inte så mkt vinterpäls att fälla. Däremot nu när jag va dit och hälsade på honom så har han börjat sätta MKT päls.. Här har ni just nu 30 grader varmt.. Nåt som är fel tror ni?? Det är j kolsvart på nätterna och har varit ner mot 4-5 grader men nu är de ca 20 hela natten. Kan det vara en konstig biverkning av vårt "underbara " sommarväder med regn, storm, kyla och hetta??

min pålle börjar fälla lite smått, o gammeldamen i stallet har börjat fälla rejält..

Fast min häst har regntäcke vid kallt/långvarigt regn och står inne om nätterna. Jag tror bara att de fäller för att det är varmt. Vinterpälsen har jag aldrig uppleft kommit så här tidigt på någon häst jag mött...

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 868
Hästvård Köpte hästen i slutet av Oktober, då hade hon ganska mycket vinterpäls redan så vet inte hur det var då, men upptäckte efter en period...
Svar
5
· Visningar
1 058
Senast: Cactus
·
Hästvård Nu är det dags. Min ponny är "för gammal" och börjar magra av trots bete och extra foder. Han är född 1995, och tar åldern ut sin rätt...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 433
Senast: Jahopp
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 092
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka