Du hann före mig. Av de jag tagit bort med bult (6 st) så har hälften innan avblodning haft ryckningar mer eller mindre och hälften inte. En av de som hade ryckningar typ "darrade" också (det tycker jag var rätt obehagligt men det var enligt lantbrukstjänst väldigt ovanligt). Har inte varit någon skillnad på ålder direkt.De kan rycka innan avblodning. Lantbrukstjänst berättade innan jag tog bort min 30-åring att ju äldre de är desto större risk. Han ville tala om det innan och förklara att de inte lider/är medvetna om det. Och med min hände det också. Jag var tacksam över att ha fått den infon innan.
Ryckningarna har för mig dock inte varit så obehagliga, på något vis så har det varit så tydligt de redan är "borta"
En sak jag inte var beredd på första gången och reagerade på, mer än ryckningar när de fallit, är att de drar upp läpparna så tänderna syns. Tror reaktionen första gången var just för det är så onormalt att se en häst så. Gången efter när jag visste var det inget jag tänkte på.