När försäkringspengarna inte räcker...

Sv: När försäkringspengarna inte räcker...

Härligt att det ser så bra ut hittills och att hon får komma hem!!

:)

Ja, vi är överlyckliga även om vi inte vågar hoppas riktigt ännu att allt ska gå fortsatt bra. Att äntligen få hem henne känns fantastiskt just nu!! :)

Bara att hålla tummarna att det går vägen, en liten bieffekt jag märkt är att jag numera är mycket mer restriktiv med hennes varande än innan. Bara hage med kända snälla hästar samt skydd till förbannelse vid allt arbete, här skall motas det som motas kan!! :D

Ja det är så jag blivit också. Har aldrig haft liknande skador på häst tidigare, har överhuvudtaget varit förskonad från skador under alla år och har aldrig funderat så mycket. Naturligvis varit noga med säkerheten, men aldrig varit nervös för att det eller det ska hända. Men NU... ja du, helst skulle jag vilja packa in henne i bandage på alla benen och hålla henne instängd. Men det går ju inte med en liten busig unghäst :laugh:

Nu är hon hemma i sin box iallafall. Stora bandage på två ben, men haltar inte och är samma busa som tigare. Äter glupskt och brydde sig inte alls om att halvblodet gick ut nu i morse. Hon får stå inne idag och så ut i ny REJÄL sjukhage i morgon. Kommer att vakta henne de första dagarna i hagen. Gjorde i och för sig det förra gången också. Skadan kom inte förrän på sjunde dagen när jag åkt hemifrån ett par timmar...

Hon skadade sig i ett bakben i februari, då hon fastnade i elrepet. Senan var skadad, men då sa man att den inte var helt av. Senare såg man på ultraljud att senan var av, men senskidan hel. Läkningen har gått bra och hon har varit ohalt i stort sett hela tiden. Hon har haft strikt boxvila i 5 månader.

För två veckor sedan, då hon stått i sjukhage i en vecka, tog hon sig ut sjukhagen och också ut ur den stora hagen där sjukhagen var. Hon skadade sig i framknät. Vi vet inte hur, men det är en stickskada där något gått in i leden. Hon är spolad två gånger på klinik och allt ska vara rent enligt veterinären. Inga andra skador på leden. Hon har inte varit halt mer än den första dagen. Läkningen har gått bra hittills, hon slutade med penicillin i torsdags och vi fick hämta hem henne igår. Man tror hon ska bli helt återställd, förutatt förståss att allt får läka nu utan nya missöden...

Liknande trådar

Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
5 316
Senast: Sasse
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 806
Övr. Hund Har skrivit en tråd innan om detta, men måste skriva igen. För drygt en vecka sen fick min hund somna in.. hon skulle fylla 12 i...
Svar
11
· Visningar
5 481
Senast: fejko
·
Katthälsa Hej! Känner att jag behöver bolla av mig lite och få höra med andra som gått igenom samma sak. Har det gått rätt till eller är jag bara...
Svar
15
· Visningar
3 266
Senast: WildHorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka