Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Den allra pålitligaste källan är att vända sig till en privatperson som du känner och som dessutom har möjlighet att komma ut och titta på hästen. Alla känner vi ibland att vår egna kunskap inte räcker till, och då är det underbart att ha någon nära som kan hjälpa en.
Jag tycker att det är skrämmande hur många hästägare som i första hand vänder sig till ett forum för att få svar på sina frågor. Kanske är det tur att det sitter en hel del hästmännsikor vid sina datorer och svarar. Men hur ska man veta att personen bakom avataren har helt rätt? Ibland läser man inlägg som är helt åt skogen, och många verkar gripa direkt ur luften.
Ska man ha hjälp med sin växande unghäst så gör man bäst i att kontakta någon privat, som amn kan lita på. Det går inte att säga hur många liter lucern just den unghästen behöver ha genom en bild.
Lihna
Fast det är aldrig fel att be om råd på olika håll.
Många som ber om råd här inne har uppenbart fått redigt dumma råd från människor IRL så det är inte alltid bättre det heller.
Huvudsaken är ju att man har lite sunt förnuft och funderar över svaren man får innan man börjar göra något
Den allra pålitligaste källan är att vända sig till en privatperson som du känner och som dessutom har möjlighet att komma ut och titta på hästen. Alla känner vi ibland att vår egna kunskap inte räcker till, och då är det underbart att ha någon nära som kan hjälpa en.
Jag tycker att det är skrämmande hur många hästägare som i första hand vänder sig till ett forum för att få svar på sina frågor. Kanske är det tur att det sitter en hel del hästmännsikor vid sina datorer och svarar. Men hur ska man veta att personen bakom avataren har helt rätt? Ibland läser man inlägg som är helt åt skogen, och många verkar gripa direkt ur luften.
Lihna
Jag har aldrig haft någon som jag har litat på till 100 % när det gäller allt sånt här i närheten, därför har jag spenderat 1000-tals timmar framför datorn på just Buke, annars hade jag kunnat lika mycket som för 10 år sen när jag tyckte att 2 kg hö var mycket etc...
Så jag tycker att Buke ofta är 100 gånger bättre än en privatperson, just för att man får många åsikter i stället för en, litar man då på den och det visar sig vara felaktig, vart vänder man sig då?
Absolut, men man måste ju börja nånstans?
Min förhoppning är ändå att många småtjejer har någon de kan prata med, men de vill så gärna ha nåt själva att komma med, därför skrivs det många konstiga trådar.