Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Jag fodrade med KRAFFT Groov 125 innan betet och det var bra. Hästen fick i sig allt den skulle och åt med god aptit. (med grunden från...
2
Svar
25
· Visningar
2 076
Senast: ang
·
S
Foder & Strö Vårat hö inehåller för mycket energi. Enligt hippocampus så skall han äta 6-7kg hö om dagen. 8 kg är ok men de saknas andra vitaminer...
2
Svar
20
· Visningar
1 775
Senast: smultronfot
·
Foder & Strö Vad hade ni stödfodrat med och hur mycket? (förutom höet då) 2-3kg krafft müsli grön?! hästen får även betfor, olja och kalk.
Svar
5
· Visningar
900
Hästvård Jag har nu min första foderhäst och har ingen erfaremnhet av att kolla upp tänder. Vem ringer man till när man vill få sin hästs tänder...
Svar
3
· Visningar
746
Hästvård Vad kan höga tarmljud bero på? Att det skall låta vet jag, men ska det verkligen *slurpa* så att man hör det typ 1 m i från hästen?
Svar
3
· Visningar
5 930
Senast: linnsan
·
Hästvård Det har samma effekt som b o t? Fast mycket billigare om jag fattat det rätt?
Svar
4
· Visningar
1 675
Senast: Tuvisen
·
N
Foder & Strö Jag har en häst som går på bara krafft grund.(han har ju såklart gräs/hö också). Min fråga är då: kan man blanda krafft grund med...
Svar
3
· Visningar
892
Senast: NightSky
·
S
Hästvård Ska märket vara inåt hoven eller ut mot väggen?
Svar
14
· Visningar
13 118
·
P
Hästvård Hej! Min häst har fått svamp i ansiktet, det ser ut som avskavda sår. Jag har hört att det inte ska vara farligt, men det ser så hemskt...
Svar
1
· Visningar
753
·
Foder & Strö har ett sto f.91 som är rätt bukig. Hon har haft semester i 2 veckor men annars blivir riden i skritt o trav o galopp ca 5 dagar i...
Svar
11
· Visningar
1 054
·
Foder & Strö Oftast när jag rider är min häst pigg som tusan. Det finns inte riktigt någon stoppknapp på henne. Hon går som tåget - framåt :) Bara...
Svar
11
· Visningar
997
Senast: arrak
·
D
Hästvård Jag har inte behövt oroa mig tidigare när det gäller liljekonvaljer i hagen, för hästarna har inte brytt sig om varken blommor eller...
Svar
4
· Visningar
2 507
Foder & Strö Någon som har fodrat med dessa foder och har kommentarer? Innehållsmässigt kontra kostnad, bra/dåligt?
2 3
Svar
42
· Visningar
5 310
Senast: pastejja
·
P
Hästvård Min häst fick foderstrupsförstoppning i går kväll:eek: Det var så himla läskigt!! Jag tar in hästarna över natten för arabtjejen behöver...
Svar
9
· Visningar
2 818
Senast: Jen80
·
N
Hästvård Hallå alla därute! Tänkte höra om ni har några funderingar på nåt ja går och grubblar på! Har en kanonfin unghäst som ja ska visa på...
Svar
2
· Visningar
612
Senast: SLD
·
Hästvård Min häst har efter ett mindre lyckat ihopsläpp med en annan häst (som tidigare år gått med dem) lyckats få två knölar på insidan...
Svar
9
· Visningar
971
Senast: FadeAway
·
Hästvård Är dom inte väldigt tidiga i år?????? Brukar väl komma i slutet av augusti början av sept? jag avskyr dom och för första gången har...
2
Svar
36
· Visningar
2 692
Senast: Lazio
·
Hästvård Denna fråga finns säkert på flera andra ställen men jag är väl lite lat, antar jag. Min fråga gäller denna eviga sommarplåga, flygfäna...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 333
Senast: Sticky
·
L
Hästvård hållet på och "sparar ut" manen på mitt sto...men...hur får man en häst med lång, tjock man att se välvårdad ut. ser just nu ut som en...
Svar
6
· Visningar
945
Senast: Constance
·
Hästvård Min häst är solbränd nosryggen och ner till mulen! men vad använder nu mot era hästar som inte ska bli brända? ja vet att de finns...
2
Svar
20
· Visningar
1 478
Senast: plymen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka